جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهذیب

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه فاطمیون اهواز، گفت: با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم، مجموعه‌ای تحت عنوان هیئت طلاب در راستای برپایی مجالس روضه در این مدرسه شروع به فعالیت کرد.

حجت‌الاسلام سید علی شریف‌زاده، معاون تهذیب مدرسه علمیه فاطمیون اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به تشریح فعالیت‌های این معاونت پرداخت و  اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم، مجموعه‌ای تحت عنوان هیئت طلاب در راستای برپایی مجالس روضه در این مدرسه شروع به فعالیت کرده است.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده، با اشاره به تهیه بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ماه محرم، بیان داشت: در دهه محرم با تهیه کلیپ‌ها و فضاسازی مدرسه با سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محرم، مقوله شعور دینی موردتوجه قرارگرفته است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه فاطمیون، برگزاری جلسات اخلاقی را از دیگر برنامه‌های این معاونت خواند و عنوان کرد: جلسات مستمر هفتگی در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه با حضور اساتید اخلاق مطرح استان برگزار و در طول ماه با دعوت از اساتیدی از قم، این جلسات در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به پیگیری مفاهیم اخلاقی توسط مدیر گروه‌ها، اذعان داشت: مدیر گروه‌ها به دلیل ارتباط بیشتر و مؤثرتری که با طلاب دارند می‌توانند نقش بسیار مؤثری در تربیت آنان ایفا کنند ، علاوه بر مسائل علمی، حلقه‌های تربیتی نیز در این مدرسه  برگزار می گردد.

 حجت‌الاسلام شریف‌زاده، از تهیه کارنامه تهذیبی طلاب خبر داد و گفت: طی برنامه‌ریزی در معاونت تهذیب بر آن شدیم جهت ارتقا و رشد سطح معرفتی طلاب کارنامه‌ای تدوین و این کار را به‌صورت دقیق پیش ببریم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه فاطمیون، در پایان سخنان خود، اجرای موفق برنامه‌های تهذیب را موجب ارتقای کیفی حوزه دانست و گفت: علم حقیقی از قلب پاک و نفس مهذب جریان خواهد یافت و توجه به امور تهذیبی ارتقای علمی را نیز به همراه خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha