پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله یزدی

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجلس خبرگان برای اساس نظام و حفظ نظام و حاکمیت نظام و اسلام کار می‌کند. از این جهت مردم باید متوجه باشند که اعتبار و ارزش و اهمیت کسانی که می‌خواهند وارد مجلس خبرگان شود، در چه پایه‌ای است. بنابراین درباره واجد شرایط بودن افرادی که به آن‌ها رأی می‌دهند باید بیش‌تر دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از نشریه ویژه تبلیغ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محمد یزدی با اشاره به اهمیت  انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی و  وظایف  مبلغان در این زمینه اظهار داشت: مردم باید بدانند و مبلغان باید آن‌ها را آگاه کنند که شرایط بسیار حساسی است و هرکسی نمی‌تواند بیاید؛ یا هر کسی نباید بیاید.

وی اظهارداشت: مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران، حساس‌ترین، مؤثرترین و مهم‌ترین نهاد است؛ یعنی حتی از نهاد رهبری، شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری هم حساس‌تر و مهمتر است. نظام جمهوری اسلامی ایران متشکل از قوا و نهادهای مختلف است و در رأس این مجموعه نهادها، نهاد رهبری است و در کنار رهبری، مجلس خبرگان است و از نظر من، مجلس خبرگان حساس‌تر از نهاد رهبری است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حساس‌ترین وظایف این نهاد، اول تعیین رهبری در مواقع لازم است که پس از ارتحال  حضرت امام(ره) این وظیفه به خوبی انجام شد و مقام معظم رهبری را معرفی کردند. خداوند وجود مقدس ایشان را ذخیره‌ای برای این ایام قرار داده بود و بحمدالله امام‌گونه توانستند در طول این مدت نظام را حفظ کنند. وظیفه دوم مجلس خبرگان هم، نظارت بر ادامه و استدامه شرایط رهبری است.

آیت الله یزدی یادآورشد: در آستانه پایان دوره مجلس خبرگان رهبری هستیم و من به‌عنوان عضو مجلس خبرگان، وظیفه مبلغان را آشنا کردن مردم با اهمیت مجلس خبرگان می‌دانم؛ همچنین آشنا نمودن مردم با کسانی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند و در آن شرکت کنند و وارد مجلس خبرگان شوند. کسانی باید وارد مجلس خبرگان شوند که سکاندار نظام را بشناسند؛ کسانی باشند که بدانند نظام را باید به دست چه کسی بسپارند؛ کسانی باشند که بفهمند دنیا در چه شرایطی است و دنیا دنبال چه آینده‌ای است و چه نقشه‌هایی علیه نظام ما ریخته است. بحمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و جای خود را در تمام دنیا باز کرده است؛ اما دنیا در‌صدد برچیدن و براندازی این نظام است و پشت پرده – و در بسیاری موارد هم روی پرده – این موارد را به زبان می‌آورند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: وظیفه مبلغین ما این است که از فرصت‌های تبلیغی استفاده کنند و مردم را روشن کنند؛ ضمن مطالبی که از اهداف مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام عاشورا گفته می‌شود، به این نکته هم توجه شود که یکی از مهم‌ترین اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) حاکمیت اسلام بوده و امروز که پس از قرن‌ها، حاکمیت اسلام در کشور جمهوری اسلامی ایران محقق شده، حفاظت و نگهداری و حمایت از این حاکمیت اسلام، یک وظیفه‌ی شرعی و در حقیقت وظیفه‌ی عقلی و عقلایی و ملی برای همه ماست. بنابراین مبلغین موظف هستند که این وظیفه را روشن کنند و شرایط کسانی که بخواهند بیایند و عضو مجلس خبرگان شوند را به مردم بگویند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند و مبلغان باید آن‌ها را آگاه کنند که شرایط بسیار حساسی است و هرکسی نمی‌تواند بیاید؛ یا هر کسی نباید بیاید. مردم وقتی می‌خواهند رأی بدهند، باید بدانند که به چه کسی رأی می‌دهند و این مسأله، غیر از رأی مجلس شورای اسلامی است. مجلس شورای اسلامی برای آب و نان مردم کار می‌کند؛ اما مجلس خبرگان برای اساس نظام و حفظ نظام و حاکمیت نظام و اسلام کار می‌کند. از این جهت باید متوجه باشند که اعتبار و ارزش و اهمیت کسانی که می‌خواهند وارد مجلس خبرگان شود، در چه پایه‌ای است. لذا درباره واجد شرایط بودن افرادی که به آن‌ها رأی می‌دهند باید بیش‌تر دقت کنند.

آیت الله یزدی گفت: عامه مردم چون خودشان نمی‌دانند، می‌توانند از جامعه مدرسین بپرسند؛ می‌توانند از روحانیون درجه یک استان خودشان و شهرستان خودشان بپرسند و به‌هرحال از روحانیون معتمد درجه یک سؤال کنند تا در وقت رأی دادن در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، تکلیف شرعی خودشان را درست انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha