جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: نور امام در قلب مومن، از خورشید نیز روشن تر و آشکار تر است؛ انسانی که با ولایت به نور و هدایت رسیده است، مشی و عمل و نیت اش در وادی نور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری  شب گذشته در جمع عزاداران حسینی(ع) در مدرسه فیضیه قم با اشاره به ویژگی های صابران اظهارداشت: تعزیت و تسلیت دادن قرآن به کسانی که دچار مصیب شده اند، آیه «انا لله و انا الیه راجعون» است زیرا این سختی ها نردبان راه و سلوک الی الله است.

وی افزود: قرآن، صابر را کسی می داند که ملائک هم بر او رشک می ورزند؛ در واقع خداوند نعمت بزرگی به این صابر می دهد که همان صلوات و رحمت و هدایت است.

این استاد حوزه بیان کرد: خداوند بیان می فرماید، نباید مومنان به روزی های مادی دشمنان چشم بدوزند، بلکه باید به روزی هایی چشم بدوزند که از سوی خداوند به آنها داده شده است که این نعمات جلوه هایی بسیار گران تر از آن  نعمت های مادی دشمنان است.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: صبر و تحمل مشکلات نیز نیازمند بصیرت است؛ بصیرت، درک ما را نسبت به نعمت های الهی و مرگ تغییر می دهند و وعده های خدا و آینده ای روشن را به ما می نمایانند.

وی افزود: اگر کسی در راه خدا صبر کند، در همین دنیا نیز مزه و طعام صبر خویش را دریافت می کند و همه چیز به روز قیامت منتقل نمی شود؛ بلکه خداوند در همین دنیا نیز مزه شیرین این صبر را به بندگان خود می چشاند.

این استاد حوزه بیان کرد: خداوند بیان می کند که هیچ مومنی حق ندارد که میل خود را بر امر پیامبر(ص) برتری دهد و اگر این چنین بودند اجرشان نزد خداوند کاملا حفظ خواهد شد.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: اگر انسان در این مسیر مشتاق مرگ نباشد و جان خود را در دست نگیرد، در جایی که باید جسارت نشان دهد، با مشکل مواجه خواهد شد.

وی گفت: حیاتی که برتر از حیات نازل دنیایی است، حیات طیبه نام دارد؛ خدا و رسول خدا ما را به یک حیات طیبه دعوت می کنند؛ اگر ما این دعوت را اجابت کردیم، خداوند نیز ما را در این حیات طیبه وارد می کند.

سخنران مراسم افزود: اگر انسان حیات طیبه را باور کرد، حیات مادی را نیز می گذراند، ولی حالات او در این دنیا با دیگران متفاوت خواهد بود؛ اگر زندگی مومنان معمولی را با افرادی که در دنیا غرق شده اند مقایسه کنیم متوجه می شویم که دنیا برای آنها لهو و لعب نیست، بلکه آنها می خواهند به عرصه حیات طیبه وارد شوند.

این استاد حوزه بیان کرد: با این تفاسیر متوجه می شویم که می توانیم زندگی و مماتی متفاوت تر از انسان های معمولی داشته باشیم؛ در زیارت عاشورا نیز می خوانیم که «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمدو...» .

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: دار دنیا محیط ولایت دشمنان است و دار آخرت نیز محیط ولایت انبیا و اولیا و اهل بیت(ع) است؛ پس درک ما از این دنیا و عوالم آن و آخرت نیز در همراهی با ولی خدا تغییر خواهد کرد.

وی گفت: نور امام در قلب مومن، از خورشید روشن تر و آشکار تر است؛ انسانی که با ولایت همراه به نور و هدایت رسیده است، مشی و عمل و نیت اش در وادی نور است.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری افزود: از جمله بصیرت هایی که انبیا و اولیا به ما می دهند این است که صف بندی ها را کاملا برای ما روشن می کنند؛ مومنان و منافقان در این بصیرت از هم بازشناسی می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha