جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تبیین فرهنگ حسینی موجب رشد و تعالی فرهنگ عمومی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که فرهنگ حسینی، فرهنگی ماندگار و عزت‌مندانه است، اظهارداشت: نهادینه کردن ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) موجب ارتقا فرهنگ عامه جامعه و تضمین سلامت فرهنگی آنها خواهد شد.

وی، با بیان اینکه اگر شخصیت والای امام حسین( ع )را در سه بعد نبوی، علمی و فاطمی نگاه کنیم به این نکته خواهیم رسید که شخصیت این امام همام(ع) در تمام ابعاد زندگی می تواند تضمین کننده سعادت بشر باشد.

امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه فرهنگ حسینی و نهضت عاشورایی قوی ترین و مستحکم ترین فرهنگ عمومی در جهان است تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در تمامی جهات و ابعاد زندگی موجبات رشد و تعالی فرهنگ عمومی را در تمام عرصه ها رقم می زند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی مورد تاکید در دین مبین اسلام فرهنگ ولایی و فرهنگی است که بر محور تبعیت از ولایت فقیه بنا نهاده شده باشد خاطر نشان کرد:توجه به این مولفه ها می تواند ارزش ها را از ضد ارزشها شناسایی و موجبات رشد فرهنگ دینی،معنوی و عمومی افراد را فراهم سازد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون دشمن تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن و سست نمودن سرمایه های فرهنگ عمومی در جامعه به کار گرفته است یادآور شد:باید با حفظ معنویات،اصالت ها و همچنین حفظ ارزش ها، راه‌کارهای اساسی را برای مقابله با این نقشه های فرهنگی دشمن عملیاتی نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha