پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ خطیب و سخنران برجسته تصریح کرد: بی حیایی ها و بی اخلاقی هایی که متاسفانه جامعه امروز ما به آن دچار است نتیجه دوری از سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه زندگانی نورانی نبی مکرم اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میرزامحمدی ، طی سخنانی در مراسم دهه محرم هیئت کف العباس(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که متاسفانه سبک زندگی ما چندان رنگ و بوی سبک زندگی نبوی و علوی ندارد، اظهار داشت: طبعاً نتیجه چنین وضعی آمار بالای طلاق و مشکلات عدیده خانوادگی و فردی و اجتماعی می شود که دامان ما را گرفته است.

وی با بیان این که ادب و حیا و اخلاق مداری در زندگانی حضرات معصومین(ع) به خصوص پیامبر اکرم (ص) موج می زند، گفت: بی شک تربیت اگر بر مبنا و محور محبت الهی باشد، نتیجه اش تقویت ادب و حیا در زندگی خانوادگی و به تبع آن اجتماعی است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بی حیایی و بی ادبی و بداخلاقی در سبک زندگی بسیاری از ما چه در عرصه خانه و خانواده و چه دانشگاه و محل کار و کوچه و خیابان زیاد است و لذا سخت است که در چنین جامعه ای توقع عفت در کلام و گفتار و پرهیز از شهوات را داشت.

وی افزود: امروز به خصوص رسانه های جمعی از جمله شبکه های اجتماعی با سرعت بسیاری مروج بی حیایی و بی عفتی در جامعه شده است و این ها نشان می دهد که سبک زندگی ما ، سبک زندگی نبوی و علوی نیست.

حجت الاسلام میرزامحمدی همچنین با تاکید بر این که هر چه خیر و خوبی است به اذن الهی در خانه محمد (ص) و آل محمد(ص) است، گفت: اخلاق و ادب و فرهنگ و تمدن همه اش در سایه پیروی از اهل بیت(ع) محقق می شود و در جاهای دیگر خبری نیست.

وی با بیان این که قدر و قیمت و منزلت حقیقی ما به حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است، افزود: در مکتب نحس و نجس غرب ، خبری نیست و نتیجه پیروی از چنین مکتبی همانا ظلمت و گمراهی است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha