جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی

حوزه/ استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که حوزه و روحانیت پشتوانه محکم فرهنگی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، گفت: روحانیت در تبیین نقشه راه اجرای امر به معروف در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبي و جانشين رئيس ستاد امر به معروف در جمع خبرنگاران ضمن تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري سرور وسالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)، اظهارداشت: سیدالشهدا(ع) از تمام هستي خود براي اجراي فرامين اسلام و مبارزه با ظلم و طاغوت گذشتند، از اين‌رو همه مسئولين بايد با تأسي از سيره اين امام همام در راه احياي اسلام ناب محمدي و نيز خدمت به مردم از هيچ كوششي فروگذار نكنند.

 وي تأكيد كرد: اگر بتوانيم فضا و زمينه خدمت به مردم و رفع نيازهاي اساسي آنان را در جامعه فراهم كنيم؛ بهترين خدمت را در زمينه اجرايي كردن فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه به انجام رسانده‌ايم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام اظهار کرد: این فریضه مهم الهی جزو مهمترین فروع دین اسلام ناب محمدی است که قطعاً اگر الگوهاي رفتاري به درستي در جامعه تعريف شود، بیشتر مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت پشتوانه محکم فرهنگی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، گفت: مهمترین بخش برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ صحیح و درست و منطبق  بر آموزه‌های دینی می باشد که سرمنشا نشر آن حوزه های علمیه و نهاد روحانیت است.

جانشين رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي يادآور شد: روحانیت در تبیین نقشه راه اجرای درست امر به معروف در جامعه بسیار تاثیر گذار خواهد بود و مسئولین اجرایی باید به کمک این نقشه راه دست به فرهنگ سازی بزنند.

وی با بيان اين كه این فریضه مهم الهی زمانی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که همه خود را در آن سهیم بدانند، ابراز داشت: اين مسئله در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز مورد تأكيد قرار گرفته كه نشان از اهميت و جايگاه بالاي اين امر به صورت همگانی دارد.

 خدمتگزار در برنامه ریزی مناسب را مهمترین امر در اجرای این فریضه در جامعه دانست و افزود: مسئولین امر می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب آسیب‌های موجود در این زمینه را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را صورت دهند تا بتوان به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اي نكه حفظ حرمت و عزت مردم نمونه‌هاي بارز امر به معروف و نهي از منكر است، تأكيد كرد: مسئولين بايد با روي باز و با دلسوزي و تعهد درخواست‌هاي مردم را بررسي و مورد دقت نظر قرار دهند و با گشاده رويي و با نگاه مثبت در چارچوب مقدورات اداري در كوتاه‌ترين زمان ممكن به آن پاسخ گويند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha