جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حماسه امام حسین(ع) سرشار از مفاهیم والای دینی و معرفتی است و انس مردم در این دو ماه با مجالس حسینی، زمینه مناسبی جهت ترویج اعتقادات و تقویت اعمال مذهبی در مردم است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری، در جمع عزاداران حسینی مسجد آیت الله شفیعی اهواز، ماه محرم و صفر را عالی‌ترین فرصت جهت ابراز اعتقادات و اعمال مذهبی دانست و اظهار داشت: حماسه امام حسین(ع) سرشار از مفاهیم والای دینی و معرفتی است و انس مردم در این دو ماه با مجالس حسینی، زمینه مناسبی جهت ترویج اعتقادات و تقویت اعمال مذهبی در مردم است.

آیت الله شفیعی، بر توجه ویژه به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر که مهم‌ترین پیام عاشوراست، تأکید و خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است که در هیچ زمانی ساقط نمی‌شود و به دلیل تناسب ایام محرم با این فریضه، می‌توان هرچه بیشتر در نهادینه کردن آن کوشید.

عضو خبرگان رهبری، ادامه داد: هیات های مذهبی علمدار عزاداری بر حضرت اباعبدالله(ع) هستند و چون وجود مقدس امام حسین(ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر شهید شدند؛ ازاین‌رو هیات ها باید در درجه اول ملتزم به رعایت مسائل شرعی در اطراف و پیرامون خود باشند.

وی، با اشاره به وظیفه هیئت‌های مذهبی در پیگیری مسائل دینی، بیان داشت: هیات ها اجازه ندهند کسی در پیرامون آنها از حدود شرعی خارج شود تا ضمن اقامه عزا، وظیفه شرعی خود را نیز انجام داده باشند.

آیت الله شفیعی، یکی از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی را رعایت شأن اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و گفت: باید از افراط‌وتفریط در مجالس اهل‌بیت(ع) پرهیز کرد و مراقب کرد که مبادا در این جلسات نه کم بگذاریم نه زیاده‌روی کنیم و مداحان نیز اشعاری متناسب با شأن اهل‌بیت(ع) انتخاب کنند و در این زمینه در صورت لزوم به یکدیگر تذکر دهند.

عضو خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، برای بهره بردن بیشتر از محرم و صفر نکاتی را متذکر شد و تصریح کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از ایام محرم و صفر باید توصیه‌های علمای دین را جدی گرفت و از انجام مواردی که خدای‌ناکرده موجب لطمه به دین و وهن شیعه می‌شود، پرهیز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha