پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حق الناس

حوزه/ استاد حوزه خوزستان گفت: آمیختن مال مردم به حرام و زیرپا گذاشتن حقوق افراد از مهم ترین ابزارهای سران استکبار برای منحرف کردن افراد از جبهه حق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام بومی، ظهر امروز  در حسینیه کریم اهل بیت(ع) اهواز، به عوامل موثر قرار گرفتن افراد در جبهه حق یا باطل پرداخت و اظهار داشت: طبق نصّ صریح قرآن در عالم دو جریان بیشتر وجود ندارد؛ یا در سپاه حق و یا در سپاه باطل قرار داریم، راه میانه ای مثل بی طرفی یا تعادل وجود ندارد.

وی تمام عرصه گیتی را تقابل دو جریان حق و باطل خواند و بیان داشت: بر همین مبنا جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» اهمیت می یابد؛ چرا که تمامی زمان ها و مکان ها زمینه ای برای امتحان الهی و تعیین اصحاب حق و باطل است.

وی با اشاره به صفات پیروان باطل در کلام امام حسین(ع)، اذعان داشت: امام حسين(ع) بني اميه را کساني مي دانست که «طاعت شيطان را پذيرفته، طاعت خداوند را ترک گفته، فساد را ظاهر ساخته، حدود الهي را تعطيل و به بيت المال تجاوز کرده اند»؛ در نتیجه قدم گذاشتن در خلاف عهد بندگی مهمترین عامل قرار گیری در جبهه باطل است.

این استاد حوزه، استغفار و بازگشت به دامن الهی را، راه نجات از سرپرستی شیطان خواند و گفت: خداوند همواره توبه کنندگان به سوی خویش را می پذیرد و «حر بن یزید ریاحی» مثال روشنی بر این مدعاست که میان اطاعت از شیطان و پروردگار عالم انتخاب صحیح انجام داد و خداوند او را به مراتب بالای کمال رساند.

حجت الاسلام بومی، عدم رعایت حق الناس را عامل مهمی در سوق دادن افراد به جبهه باطل دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موفقیت معاویه در تبدیل جامعه نبوی به جامعه اموی، به دام انداختن کسانی بود که در رعایت حق الناس ضعیف بودند که آمیختن مال مردم به حرام و زیرپا گذاشتن حقوق افراد از مهم ترین ابزارهای سران استکبار برای منحرف کردن افراد از جبهه حق است؛ از این رو امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند«هر کس حق الناس بر گردن دارد همراه من نجنگد».

وی، ارتکاب گناه را عاملی جهت ایجاد فاصله را اهل بیت(ع) معرفی کرد و بیان داشت: ولایت اهل بیت(ع) نور است و ظلمت و تیرگی گناه این ارتباط را دچار خدشه می کند و بنابه برخی روایات بزرگترین گناهی که این فاصله را ایجاد می کند ظلم به بندگان خدا و بویژه شیعیان اهل بیت(ع) است.

لزوم کنار زدن عوامل دوری از اهل بیت(ع)

حجت الاسلام بومی در پایان سخنان خود، بر لزوم کنار زدن عوامل دوری از اهل بیت(ع)، تاکید کرد و گفت: پایدار ماندن در مسیر حق نیاز به مراقب و توجه ویژه دارد تا آنجا که در سیره برخی از اصحاب امیرالمومنین(ع) نقل شده است که حتی کوچکترین هدیه ای و یا طعامی که از سوی افراد وابسته به جبهه باطل برای آنان ارسال می شد را به هیچ عنوان نمی پذیرفتند و آن را معامله ولایت اهل بیت(ع) با متاع دنیا می پنداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha