جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ امام جمعه دوسلدورف آلمان با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی عاشورا در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر گفت: ادیان مختلف در این برنامه حضور دارند که نشان می دهد امام حسین(ع) تنها مختص مسلمانان نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد مجاهدی، در حاشیه مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) در مجموعه ورزشی حیدریان قم، اظهار داشت: با مشاهده جمعیت زیاد در این هیأت، یاد شور و هیجان یاران امام حسین(ع) افتادم که از قلب پاک جوانان برافراشته است.

وی افزود: حضرت زینب(سلام الله علیها) فرمودند که در کوفه نتوانستم یک مسلمان پیدا کنم تا برای حسینم گریه کند؛ اما امروز با گذشت سال ها و قرن ها از آن تاریخ، همه لبیک گویان حسین (ع) هستند.

امام جمعه شهر دوسلدورف آلمان ادامه داد: همان‌طور که در احادیث آمده است، عشق حسین (ع) محبت گرمی است که هیچگاه سردشدنی نیست.

وی با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) معنویت بالایی دارد، گفت: برنامه های امام حسین(ع) برنامه های عشق است و انسان در عشق چیزی جز خوبی نمی بیند.

حجت الاسلام و المسلمین مجاهدی در پاسخ به این سوال که آیا در آلمان هم برنامه هایی در خصوص عاشورای حسینی درنظر گرفته شده است ابراز داشت: برنامه ها و کنفرانس های بزرگی در ایام محرم و صفر در این کشور برگزار می شود و در روز دوازدهم محرم، کنفرانس بین المللی عاشورا را خواهیم داشت.

امام جمعه شهر دوسلدورف آلمان بیان داشت: در این برنامه حدود 15 هزار نفر در یک استادیوم بزرگ در شهر دوسلدورف جمع شده و از نکات مهم آن اینکه جوانان مسیحی آلمانی نیز در این برنامه و در هیئت های ما شرکت می کنند که این نشان می دهد که حسین(ع) مرز نداشته و محدود به مکان و تنها برای شیعیان و مسلمان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی همچنین با اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس اربعین در بیست وچهارم صفر در این شهر گفت: از هیئت خادم الرضا(ع) به صورت رسمی برای حضور در کنفرانس بین المللی غدیر در 15 آذر دعوت شده است که امیدواریم شاهد حضور مسوولین این هیئت در کنفرانس مذکور باشیم.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع)  و نمایشگاه فرهنگی این هیئت در دهه اول محرم هرشب از ساعت 20:30 در مجموعه ورزشی حیدریان قم پذیرای علاقه مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha