پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه / سرپرست مرکز جامع علوم انسانی گفت: برخی افراد به دلیل عدم خودسازی، زمانی که به موقعیت و مقامی می رسند، دچار لغزش می شوند و به تعبیری«فرعون در وجودشان است، اما مصرشان هنوز مهیا نشده است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، امروز در جمع طلاب یزدی، در مسجد مدرسه علمیه مصلی، اظهار داشت: در اسلام گوشه گیری جایز نمی باشد، اما کناره گیری از مردم در زمان های محدود به منظور خود سازی و مناجات و بندگی ذات حق تعالی، اشکالی ندارد و هر پیامبر و وصی پیامبری مدت کمی از عمر خود را دور از مردم به سر برده اند و به خودسازی و نماز و راز و نیاز و فکر و ذکر پرداخته اند.

وی با اشاره به این که برخی از افراد به دلیل عدم خودسازی و عدم مبارزه با نفس، زمانی که به موقعیت و مقامی می رسند، دچار لغزش می شوند، گفت: این افراد مصداق سخن یکی از اساتید است که می گفت: «برخی از افراد فرعون در وجودشان است، اما مصرشان هنوز مهیا نشده است!».

سرپرست مرکز جامع علوم انسانی با تاکید بر ضرورت خودسازی، تصریح کرد: کوفیان جنایتکاران بالفطره نبودند و در واقع آدم های معمولی بودند که مجموعه گناهان کوچک، آن ها و عدم خودسازیشان باعث شد تا به جنگ امام حسین(ع) بروند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی ادامه داد: شما طلاب باید در مدت کوتاه طلبگی به خودسازی خود بپردازید تا در مواجهه با کوره های امتحانات زندگی دچار لغزش نشده و حتی بتوانید دست دیگران را نیز بگیرید.

وی اضافه کرد: الان که در دوران طلبگی در فراغ بال به سر می برید، گناهان کوچک و بزرگ که در وجودتان رخنه کرده را از میان ببرید؛ برای این کار سعی کنید کتاب های اخلاق را برخلاف کتاب های دیگر به سرعت مطالعه و کنار نگذرید.

سرپرست مرکز جامع علوم انسانی یادآور شد: اگر انسان اقدام به خودسازی نکند، در زمان روبه ررو شدن با نفاق، نه تنها خود دچار لغزش خواهد شد، بلکه دیگران را هم دچار لغزش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تصریح کرد: اگر کار اشتباهی کرده ایم، باید برای جبرانش، پای آن بیایستیم و نگران از دست رفتن عزت و آبروی خود نباشیم، زیرا عزت و آبرو دست خداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha