سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عزاداری

حوزه/ استاد حوزه اصفهان، با بیان این که برخی از مصادیق عزاداری ملاک تاریخی و شرعی ندارد، گفت: هیات نیز باید از کارهایی که منجر به آزار و اذیت مردم می شود اجتناب نمایند.

حجت الاسلام عباسعلی فرخ فال، استاد حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تاکید بر آسیب شناسی عزاداری های حسینی گفت: مهمترین آسیبی که عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) را تهدید می کند،خرافه و سنت های غلطی است که ما را از واقعیات و اصول دین دور می کند.

وی افزود: انجام کارهای مبتنی بر خرافه منجر به رخنه کردن بسیاری از سنت ها و بدعت ها در همه زمینه های اجتماعی می شود و علما و اهل فن ما وظیفه دارند با مطالعه دقیق و بررسی تاریخ تحلیلی اسلام مصادیق خوب و بد عزاداری را شناسایی و به مردم عرضه نمایند.

حجت الاسلام فرخ فال، با بیان این که برخی از مصادیق عزاداری ملاک تاریخی و شرعی ندارد، اضافه کرد:  هیات نیز باید از کارهایی که منجر به آزار و اذیت مردم می شود اجتناب نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: حتی در برخی مداحی ها و منابر نیز شاهد هستیم که اشعار و سخنان انحرافی و به دور از واقعیت ذکر می شوند که باید جلوی آن گرفته شود.

این استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان اظهار امیدواری نمود که سنت های غلط  رایج در برخی عزاداری ها همچون قمه زنی، خودزنی منجر به خون ریزی، زنجیر تیغی، به روی آتش رفتن و .. که مبنای شرعی ندارد و بعضا حرام هم است و از طرفی منجر به مخدوش شدن چهره اسلام و تشیع در جهان می شود از عزاداری ها دور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha