پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور، امر به معروف را ضمانت شکل گیری نظام اداری سالم دانست و گفت: امروز نظام اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار در نظام حضور مردم متدین درصحنه است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در همایش امربه ‌معروف و نهی از منکر، در سالن غدیر بیرجند با اشاره به تفسیر جایگاه دارالسلام در بهشت، اظهار کرد: مقدمه راه‌یابی به این مکان (دارالسلام) سلامت در این جامعه است و اگر شکل‌گیری انسان سالم در جامعه سالم و نظام اداری سالم نباشد، راه یابی به دارالسلام ممکن نیست.

دادستان کل کشور، از نگاه دینی و قرآنی شهر سالم را شهری مبتنی بر معنویت، عدالت، قانون‌مداری و عقلانیت دانست و افزود: اگر جامعه‌ای بر اساس عدالت، سلامت فردی و جمعی شکل گرفت می‌تواند جامعه سالم را شکل دهد.

نماینده مردم خذراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که افراد باید خود را اخلاق مدار و قانون‌مدار بدانند، تصریح کرد: تربیت به معنای احیای تعاملات عالی نفسانی انسانی و امر بسیار مهمی است .

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که مدیران و مسئولین باید خود را در محضر و پاسخ گوی خداوند ببینند، تاکید کرد: در نظام اداری، اخلاق امری متنی است نه حاشیه‌ای و اولین شرط شکل‌گیری جامعه سالم این است که مدیران و مسئولان خود را در محضر و پاسخ گوی خداوند ببیند.

دادستان کل کشور، دومین ضمانت شکل‌گیری نظام اداری سالم را امر به ‌معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: مسئله نظارت‌های سومین بخش ضمانت شکل‌گیری نظام اداری سالم است.

وی، چهارمین عامل در ضمانت شکل‌گیری نظام اداری سالم را برخورد متناسب با تخلفات ذکر کرد و افزود: گاهی چشم‌پوشی از یک تخلف کوچک موجب بروز تخلفات بزرگ می‌شود.

دادستان کل کشور بابیان این که شاکله نظام اسلامی مبنی بر رای مردم است، تاکید کرد: امروز نظام ما مبتنی بر رأی مردم است و مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار در نظام حضور مردم متدین درصحنه است.

وی با اشاره به این که هر چه کار آمدی نظام بیشتر باشد، قدرت ملی افزایش می یابد، گفت: هرچه نظام اداری ما کارآمدتر باشد اعتماد مردم به این نظام افزون خواهد شد و نتیجه آن افزایش قدرت ملی خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری، سازوکارهای جامعه اسلامی را مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: فرد باید با سازوکارهای درست نتواند مرتکب جرم شود و این کار باعث می‌شود انگیزه وقوع جرم و ناسلامتی از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان تصریح کرد: توقع مردم داشتن یک نظام اداری کارآمد و پاسخگو به خدا است و باید حس مسئولیت‌پذیری و احساس ایمان و تعهد روزبه‌روز در جامعه توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha