سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وی با بیان اینکه زمانی که رهبری می فرماید مذاکره با آمریکا ممنوع است از ایمان قوی ایشان به خدا نشأت گرفته است، تصریح کرد: زمانی که توحید افعالی انسان قوی باشد، همه افعال انسان را وصل به خدا می داند و می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم شب هفتم محرم هیئت رزمندگان اصفهان که در مسجد امام(ره) این شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: ریشه حرکت هر انسان اگر اختیاری باشد از تفکر وی نشأت می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، تصریح کرد: شاکله انسان عقیده و فکر انسان است و رفتار انسان از فکر او نشأت گرفته است که می توان در این نمونه به رعایت حجاب و نماز خواندن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر توجه ما بر روی رفتار است چراکه فکر دیده نمی شود، بیان کرد: به همین دلیل است که پدر و مادر بیشتر تمرکز خود را بر رفتار معطوف می کنند در حالی که اگر فکر او تغییر کند رفتار آن فرزند اصلاح می شود.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اینکه اگر عمل ما نتیجه فکر ماست باید فکر ما همواره سالم باشد، ابراز کرد: قیام حسین(ع) برای اصلاح فکر ما بود چراکه دین به ما سلامتی فکر می دهد .

وی با بیان اینکه اگر با تمام وجود خدا را یافتم دیگر رفتار ما غیرخدایی و کم و زیاد نمی شود، اشاره کرد: کمترین نعمتی که به انسان داده شده است یقین است و جانفشانی اصحاب حسین(ع) و رزمندگان ما در جبهه از یقین نشأت گرفته بود.

امام جمعه موقت اصفهان  با اشاره به اینکه ایمان ارتباطی به مدرک و مسئولیت ندارد، گفت: زمانی که ایمان ضعیف باشد مدارا با دشمن و کوتاه آمدن از اصول را ترجیح می دهد در حالی که اگر ایمان این فرد قوی بود این فرد از اصول خود کوتاه نمی آمد.

وی با بیان اینکه زمانی که رهبری می فرماید مذاکره با آمریکا ممنوع است از ایمان قوی ایشان به خدا نشأت گرفته است، تصریح کرد: زمانی که توحید افعالی انسان قوی باشد، همه افعال انسان را وصل به خدا می داند و می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این ظلم ستیزی از پیام های عاشورا است

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه رخنه دشمن در کشور ما به وسیله رخنه در روح انسان است، تأکید کرد: ما باید در محرم و صفر روح و ایمان خود را قوی کنیم تا حتی در صورت تشویق هم حاضر به انجام گناه نشویم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه برای شناخت درست حق باید تقوا داشت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تکرار کردند که دشمن با مذاکرات قصد نفوذ دارد و این به دلیل بصیرت و توجه به دشمن و عقبه دشمن حاصل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha