سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ابطحی اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: رشد تشیع انگلیسی و فرقه های انحرافی به دلیل بی بصیرتی جامعه است و باید با ارتقاء سطح بصیرت مردم، با انحرافات مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، امروز درهمایش بزرگ بصیرتی 1200 نفری طلاب خواهراصفهان، اظهار کرد: با یک بررسی اجمالی در می یابیم که در جهان اسلام نهادی چون حوزه های علمیه وجود نداشته و یا کمتر داشته ایم که بتواند شخصیت ها و علمای برجسته  و فاخری را تربیت کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: امام راحل به جامعه مدرسین دستور دادند که فضایی برای تحصیل خواهران در حوزه های علمیه ایجاد کنند که با عنایت خداوند این فضا فراهم شد و در ادامه نیز رهبر معظم انقلاب در سال 75 در سفر خود به قم، دستور به گسترش حوزه های علمیه خواهران دادند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 470  مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور راه اندازی شده است و بیش از 70 هزار طلبه خواهر در سطوح یک تا چهار در این مدارس مشغول تحصیل می باشند، گفت: به برکت انقلاب و خون شهدا شاهد رشد و شکوفایی  حوزه های علمیه در سطح کشورهستیم و رهبر معظم انقلاب  فرمودند "پدیده حوزه های علمیه پدیده عظیم و مبارکی است و برای انقلاب اسلامی آبرو تلقی می شود".

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علی رغم جمعیت یک سومی اصفهان نسبت به تهران، 55 مدرسه علمیه خواهران به طور رسمی در این استان وجود دارد  که این آمار بیشتر از تهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در ادامه افزود: تدوین برنامه ای جامع برای بصیرت افزایی در حوزه های علمیه یک ضرورت است. ما معتقدیم که دروس بصیرت افزایی باید چون دروس فقه، احکام و اعتقاد تهیه و تدریس شود.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی جامعه، تصریح کرد: رشد تشیع انگلیسی و فرقه های انحرافی به دلیل بی بصیرتی جامعه است و باید با ارتقاء سطح بصیرت مردم، با انحرافات مقابله کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان افزود: یکی از بهترین راهکارهای مقابله با هجمه های سنگین دشمن علیه اسلام و مسلمین، مجهز کردن خواهران به علوم دینی، فقه و معارف دینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha