شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: نقش امام حسین(ع) در این مسیر بلا بسیار عظیم است و هر سال می بینیم که این ماه محرم یک فوران عظیمی در میان ملت ها و امت ها می اندازد و شیطان را از این جامعه دور می سازد که توجه به این حرکت بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت ثارالله در مدرسه علمیه فیضیه گفت: دین خدا به دلیل همراهی نکردن ما با امام (ع)تعطیل نخواهد شد، بلکه به قول قرآن ما و قوم ما را تغییر داده و گروهی دیگر را جایگزین خواهد کرد.

وی افزود:در همراهی با امام(ع) باید مثل حبیب ابن مظاهر باشیم که از زمان امام علی(ع) خود را برای یاری امام حسین(ع) مهیا کرد و در سخت ترین شرایط خود را به امام رساند، ولی هیچ کس نباید تصور کند که امام به کسی نیاز داشت، بلکه آنها بودند که خود را سعادت مند کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید که خیال نکنید که اگر به سوی خدا کوچ نکردید و اولیای الهی را همراهی نکردید، خداوند و ولی خدا تنها می مانند، بلکه شما را تغییر خواهیم داد.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: نکته دیگر این است که اگر بخواهیم پای ولایت بایستیم، باید هشدار سوره توبه را جدی بگیریم؛ زیرا خداوند فرمود،  وقتی که در این صف و درگیری از همه چیز خود بگذرید، نگران نباشید.

وی افزود: خداوند بیان می کند، اگر مال و اموال و زن و فرزند و تجارت تان برای شما از خدا مهمتر است و حاضر نیستید از آنها به خاطر خدا بگذرید؛ منتظر امر خداوند در این مسیر باشید؛ کسی طعم ایمان را نمی چشد مگر اینکه حب خدا و همراهی خدا را بگیرد و حب دنیا را از دل خود بیرون کنید.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که طعم ایمان حقیقی را نچشیده ایم؛ اگر کسی مطیع خدا و رسول و اولیای خدا شد در این مسیر با این اولیا همراه خواهند شد و این نعمات را دریافت خواهند کرد؛ انبیا، صدیقین و شهدا کسانی هستند که افرادی که طعم ایمان را می چشند با این گروه همراه خواهند شد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: یکی از شرایط اساسی ایستادن و صبر کردن، پای اولیای خدا در کنار همه بصیرت هایی که خداوند به ما می دهد، تغییر در این میل و رغبت های ما است؛ زیرا اگر کسی راضی به داشته های دنیا شد نمی تواند امام را یاری کند.

وی افزود: دومین مساله ای که باید  در کنار بصیرت داشته باشیم این است که  یک تحول عظیم در کنار تمایلات و علایق ما صورت بگیرد و الا نمی توان به سعاد رسید، ولی نکته ای که به ما کمک می کند این  که دشواری ها را تحمل کنیم این درک است که انسان نقش ائمه(ع) را در این نظام درک کنید.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: اگر انسان جایگاه ائمه(ع) را در این مسیر بلاها بداند دلش آرام می گیرد؛ وقتی کسی با معصوم (ع)بود با حزن معصوم غصه دار می شود و با شادی معصوم نیز شاد است؛ اگر کسی شادی هایش را از خدا و دین خدا جدا کند نمی تواند به وصال معشوق برسد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: چه کسی می تواند عاشورایی راببیند که امام با انتخاب و اختیار آن را در برگرفتند وعاشق امام حسین(ع) نشود؛ چه کسی می تواند ببیند که رسول اکرم با این همه سختی مردم را به درجات عالیه رساند و عاشق این پیامبر نشود؟

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است از نقشی که ائمه(ع) در این مسیر داشته اند و ما را با خود همراه کرده اند غافل هستیم؛ این فضای فرهنگی در حرکت به سمت توحید تنها با حرکت امام به جلو خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین  میرباقری خاطرنشان کرد: این سختی که ما می کشیم به خاطر این نیت است؛ ولی اگر کسی توجه کند که همه سختی این راه سمت توحید از سوی پیامبر و اهل بیت(ع) آسان شده است، عاشق می شود و قدر این بزرگان را می داند.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: باید بدانیم که بار اصلی این بلا در این مسیر را پیامبر و اهل بیت(ع) به دوش کشید؛ عصمت و حکمت ها و عنایات اهل بیت(ع) در این مسیر دست ما را خواهد گرفت و ما را به مسیر درست می برد.

وی افزود: نقش امام حسین(ع) در این مسیر بلا بسیار عظیم است و هر سال می بینیم که در ماه محرم فوران عظیمی در میان ملت ها و امت ها می اندازد و شیطان را از این جامعه دور می سازد که توجه به این حرکت بسیار مهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha