جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه یکی از الزامات ناظر به تحول در سبک زندگی ، تلاش در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مولفه ها و شاخصه های سبک زندگی دینی را ما باید از علوم انسانیِ اسلامی به دست آوریم و از این رو تحول در علوم انسانی با مسئله سمت و سو یافتن سبک زندگی به شاخصه های اسلامی قرابت و نزدیکی خاصی پیدا می کند.

وی افزود: اسلام دینی است که برای سامان دادن و مدیریت زندگی انسان ها نازل شده و کامل ترین و جامع ترین دین به شمار می رود و آموزه های اساسی این دین طبعاً جهت دهنده به علوم انسانی است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به اهمیت علوم انسانی و تاثیرگذاری بالای آن بر جوامع خاطرنشان کرد: بین علوم انسانی و علوم اسلامی رابطه دوسویه وجود دارد و باید ما از مسایل بنیادین به دنبال تحول در علوم انسانی با بهره گیری از ذخیره های ارزشمند دینی خود باشیم.

وی گفت: امروز اگر مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بر لزوم تحقق سبک زندگی دینی در جامعه تاکید دارند یکی از الزامات و بایست های آن ناظر به تحول در علوم انسانی کشور است که باید حتماً آن را در حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha