چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) در مدرسه مبارکه فیضیه

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: روح حماسه و استقامت و دشمن شناسی و مجاهدت با نفسی که ما را آماده جهاد اکبر می کند از همین مجالس امام حسین(ع) بر می آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  در مراسم عزاداری  شب عاشورای  سیدالشهدا(ع) در مدرسه فیضیه گفت: همه انبیای الهی در جریان واقعه کربلا هستند و همه آنها بنابر نقل روایات کثیره بر امام حسین(ع) اشک ریختند؛ حتی در روایت آمده است که حضرت خضر(ع) یکی از مهمترین مباحثی که با حضرت موسی(ع) در میان گذاشت قضیه سیدالشهدا(ع) بود.

این استاد حوزه بیان کرد: یکی از عبرت های مهمی که به ما کمک می کند که ابتلائات این جریان را طی کنیم، مقام امام حسین(ع) و شناخت این جبهه تاریخی و اتصال ما به این آستان است.

وی افزود: خوشبختانه ما غرق در این وادی معرفت هستیم و دستگاه امام حسین(ع) باعث شد که ما در دستگاه شیطان غرق نشویم؛ دستگاه شیطان بسیار مجهز است، ولی با یک عاشورا همه نقشه های آنها به باد می رود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: با اقامه این عزاداری ها دستگاه شیطان به خطر می افتد، زیرا شیطان می داند که هیچ کسی نمی تواند در این دستگاه وارد شود و پاک نشود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: روح حماسه و استقامت و دشمن شناسی و مجاهدت با نفسی که ما را آماده جهاد اکبر می کند از همین مجالس امام حسین(ع) بر می آید.

وی افزود: شیطان در قیامت خواهد گفت که هر انسان جذابی که در باره او به مکر و حیله افتادم وجود نداشت که امام حسین(ع) او را از دست من در آورد؛ واقعا امام حسین(ع) و دستگاه امام حسین(ع) بین مردم وشیطان جدایی انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: آنچه که خداوند به یاران امام حسین(ع) می دهد در قرآن و در آیه « يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ » بیان شده است ودر عالم آخرت وادی حکومت امام حسین(ع) و عیش یاران فرا می رسد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: باب عزاداری امام حسین(ع) و وادی نور و حکومت عالی امام حسین(ع) در دنیای آخرت مشخص می شود و در آن دنیا است که مصباح الهدی و سفینه النجاه بودن امام حسین(ع) رخ نمایی می کند.

وی افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران را جمع کردند و فرمودند که دشمن با من کار دارد و اگر شما می خواهید بروید؟ ایشان حتی بنی هاشم را هم مرخص کردند؛ سخنان عجیبی بین یاران امام و سپاه رد و بدل شد و زیباترین جملات عالم صادر شد و این مکتب عظیم در دنیا ایجاد شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی یاران، استواری و وفاداری خود را بیان کردند امام حسین(ع) نیز جایگاه آنها را در بهشت به آنها نشان دهد و امام حسین(ع) سیمای آخرتی خود را به آنها نشان داد و به همین جهت آنها را بی قرار کردند؛ نکته دیگر آن است که یاران، ابتلائات امام را دیدند و گفتند که یک جان چیست که انسان در این دشت بلا بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: امام سپس اهل بیت(ع) را برای فردا آماده کردند و صحنه جنگ را آرایش کردند و پشت خیمه ها را خندق کندند و حضرت در ادامه خارهای بیابان را با دست کندند تا فرزندان خردسال برای گریز از دشمنان آسیب نبینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha