جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ شهدای جنگ هشت ساله ما نیز به شهدای کربلا تاسی جستند، زیرا ایمان واقعی داشتند و بسیاری از آنان در لحظه شهادت لبخند بر لب داشتند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، در جمع عزاداران حسینی، در اصفهان به بیان ویژگی های یاران عاشورایی امام حسین(ع) پرداخت و گفت: متاسفانه بر خلاف یاران واقعی حضرت، عده ای به خاطر پست و مقام، برخی به خاطر مال دنیا و عده ای هم از ترس، دست از یاری امام(ع) برداشتند.

وی، ایمان واقعی به خداوند را یکی از ویژگی های بارز یاران امام حسین(ع) برشمرد و ابراز داشت: ایمان واقعی به ربوبیت خدا و وعده های الهی، یاران حضرت را تا آخرین مرحله یعنی شهادت در رکاب امام حسین(ع) نگه داشت.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا به شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای جنگ هشت ساله ما نیز به شهدای کربلا تاسی جستند، زیرا ایمان واقعی داشتند و بسیاری از آنان در لحظه شهادت لبخند بر لب داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: مقابل خداوند در آیه 96 سوره اعراف به مومنان وعده  داده که اگر به خدا ایمان داشته باشند و تقوا پیشه کنند، خداوند برکات، هدایت، نصرت، سعادت و محبت خود را بر آنها ارزانی می دارد.

وی با اشاره به اینکه ایمان قلبی بالاتر و برتر از ایمان استدلالی است، خاطرنشان کرد اگر وعده های خدا را باور کردیم، خداوند راه صحیح را به ما نشان خواهد داد و عاقبت به خیری و عزت ما را نیز تضمین خواهد کرد.

این کارشناس مذهبی به شرایط کنونی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اکنون انرژی هسته ای همه در سایه ایمان انقلابی جوانان به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در خصوص ویژگی دوم یاران امام حسین(ع) به آیه54 سوره مائده اشاره کرد و گفت: یاران امام حسین(ع) کسانی بودند که خداوند آنها را دوست داشت و آنها نیز خدا را دوست داشتند. .

وی به صفت عبد بودن اشاره کرد و افزود: همه انبیا و اولیا الهی در درجه اول عبد خدا بودند، پیامبر(ص) ابتدا عبد بود و سپس پیامبر خدا، امیرالمومنین(ع) ابتدا عبد بود و سپس امیرالمومنین، و لذا اگر عبد باشیم این عبد بودن به ما می گوید چه کسی را، چقدر و تا چه حدی دوست داشته باشیم، ولذا یاران امام حسین(ع) از این جهت که عبد بودند، خداوند را از همه جنبه های مادی و  معنوی زندگی خود بیشتر دوست داشتند از این رو جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا در پایان گفت: اگر ما عبد باشیم به دنبال گناه نمی رویم؛ زیرا محبت خداوند و محبت گناه در یک جا قابل جمع نیست

انتهای پیام ۳۸/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha