جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 360767
۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
امام حسین(ع)

حوزه/ یکی از پژوهشگران حوزه گفت: خدا وقتی می‌خواهد بلا بر کسی نازل کند به اندازه‌ استعدادش نازل می‌کند، هیچ وقت خدا مافوق طاقت استعداد کسی بلا نازل نمی‌کند، انسان با بلا به قرب می‌رسد، این خانواده به قرب رسیده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین، ظهر امروز  در مسجد رضوی اصفهان با اشاره به اهمیت "نذری" ، اظهارداشت: حضرت سجاد (ع) نخستین کسی است که در کاروان کربلا غذا طبخ کرده است و بین عزاداران پخش کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه انبیا به کربلا آمدند و تنها پیغمبری که به کربلا پا نگذاشت رسول خدا(ص) بود، گفت: در واقع کربلا را به محضر رسول خدا(ص) آوردند؛ روزی که خبر شهادت امام حسین(ع) را برای حضرت فاطمه(س) آوردند ، ایشان برای حسین بن علی(ع) گریه فراوانی کرد، جبرئیل امین به محضر ایشان آمدو سلام خدا را به فاطمه الزهرا(س)  رسانید و فرمود: فاطمه جان خدا سلام رسانیده و فرموده: اگر راضی به شهادت حسین(ع) شدی، عطیه هایی در مقابل حسین(ع) عطا خواهیم کرد و آن اینکه : اولا ما برای شیعیان، ایام زیارت زائر حسین(ع) را جزء عمر او قرار نخواهیم داد، ثانیاً بر تربت او شفا خواهیم داد و در هیچ تربتی در این عالم شفا جایز نیست، ثالثاً دعایت را اجابت خواهیم کرد و امام عزیزی را که می‌ خواهیم وارد این عالم کنیم از نسل حسین(ع) قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام معمار منتظرین به واقعه روز عاشورا اشاره کرد و گفت: بلایی که بر حضرت زینب(س) نازل شد، بر ابراهیم خلیل نازل نشده است، حضرت زینب(س) در مبتلا شدن به بلایی عظیم همدوش امام حسین‌(ع) بود.

وی اظهارداشت:خدا وقتی می‌خواهد بلا بر کسی نازل کند به اندازه‌ استعدادش نازل می‌کند، هیچ وقت خدا مافوق طاقت استعداد کسی بلا نازل نمی‌کند، انسان با بلا به قرب می‌رسد، این خانواده به قرب رسیده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha