جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: هدایت گری های امام سجاد(ع) در قالب دعا و مناجات و حرکت های فرهنگی باعث تداوم بخشی به قیام عاشورا و به ثمر نشستن اهداف نهضت حسینی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت 12 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: بی شک اگر این امام هُمام و نیز عمه بزرگوارشان زینب کبری(س) نبودند قیام عاشورا این گونه در تاریخ جاودانه و الهام بخش نمی شد.

وی همچنین با بیان این که سیدالساجدین(ع)در شرایط بسیار دشوار و خفقان آور پس از قیام عاشورا، با تدبیر و هدایت های الهی خویش، باعث حفظ و تقویت دستاوردهای نهضت حسینی شدند، گفت: در بدترین شرایط قهرآمیز با روش نرم ، دستاوردهای نهضت حسینی را حفظ و منتشر کردند و به تعبیر بزرگان، نقش آفرینی حضرت زینب (س) نیز در سایه هدایت های ولی خدا یعنی امام زین العابدین (ع) صورت گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: اساساً هدایت های امام سجاد(ع) برای جهان تشیع آن روز که برای مقابله با بنی امیه با دشواری هایی روبرو بود و نیز از بعد اجتماعی ، دعاهای حضرت در صحیفه سجادیه بسیار مهم و اثرگذار بود.

وی همچنین اضافه کرد: آدمی در عمق ادعیه حضرت متوجه می شود که امام(ع) آگاهانه سبک زندگی و روش خاصی را انتخاب کرده اند که در عین حال که ظاهراً مسالمت آمیز است افراد را آماده برای دوره های بعدی جهت نقش آفرینی در جبهه حق و مقابله با جبهه باطل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha