جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه / عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از کشورهایی که شیعیان غریبانه در آن زندگی می‌کنند کشور مصر است و امیدواریم که شیعیان این کشور بتوانند با گردآمدن اطراف یک رهبر توانمند به آمال و آرزوی قلبی خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اعتراض به بسته شدن مسجد رأس الحسین به روی شیعیان مصر  اظهارداشت: دشمن سال‌هاست که به این نتیجه رسیده که برای تسلط بر منافع مسلمانان، باید در بین آنها اختلاف بیندازد و به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اختلاف‌های فرهنگی و مذهبی قصد دارد به آرزوی خود برسد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام با القای اختلاف بین شیعه و سنی توانسته است یک نظام سازمان یافته را ایجاد کند و با به جان هم انداختن این دو قشر اسلامی اختلافات عظیمی را ایجاد کند و بیشترین بهره را ببرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در اکثر کشورها اختلافات بین شیعه و سنی ریشه خارجی دارد و از سوی استکبار و صهیونیست است گفت: شیعیان در این کشورها به دلیل عدم برخورداری از رهبری توانمند و نبود انسجام نتوانسته‌اند به حقوق اساسی شهروندی خودشان نائل شوند.

وی ادامه داد: یکی از کشورهایی که شیعیان غریبانه در آن زندگی می‌کنند کشور مصر است و امیدواریم که شیعیان این کشور بتوانند با گردآمدن اطراف یک رهبر توانمند به آمال و آرزوی قلبی خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: دشمنان با مطالعات دقیقی که سال‌هاست به آن رسیده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که برای خالی کردن محتوای اسلام و تشیع از قدرت و اقتدار باید با دو فرهنگ در بین شیعیان مخالفت کرد و با تسلط بر این دو فرهنگ بتوانند شیعیان را زیر سلطه خود درآورند.

وی با اشاره به اینکه اولین فرهنگی که دشمنان قصد دارند آن را در شیعیان از بین ببرند فرهنگ عاشورا است گفت: در تلاشند که فرهنگ عزاداری را در شیعیان با انحراف آمیخته کنند تا از این طریق بتوانند راهی برای تسلط بر فرهنگ شیعیان پیدا کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین فرهنگ شیعیان که دشمنان برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند فرهنگ انتظار است ابراز داشت: همواره دشمنان برای مبارزه با فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انتظار شیعیان برنامه‌ریزی داشته و خواهد داشت و شیعیان باید با پر رنگ کرد عزاداری عاشورا و تبعیت از کرامت امام حسین(ع) و پیروی از یک رهبر دینی شیعی، شیعه را به جایگاه عظیم و اصلی خود برسانند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha