پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 360867
۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
بازداشت روحانیون بحرینی

حوزه/ عضو مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به افزایش حملات رژیم بحرین به خطبای منابر، در مورد بازداشت دو خطیب از ابتدای محرم هشدار داد و این اقدام را بر خلاف قوانین بین المللی آزادی بیان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پس از سلسله اهانت های آل خلیفه به شعائر حسینی و جمع آوری پرچم های عزاداری از خیابان های بحرین ،اکنون رژیم آل خلیفه به بازداشت روحانیون منابر حسینی روی آورده است.

بازداشت عباس الجمری از سخنرانان حسینی

شیخ عباس عطية الجمری از سخنرانان مجالس حسینی است که به تازگی توسط ماموران آل خلیفه بازداشت شده است.

انجمن حقوق بشر بحرین ضمن اعتراض به بازداشت شیخ الجمری، این اقدام رژیم را افزایش محدودیت های آزادی بیان در کشور و ترساندن مردم از انجام شعائر دینی دانست که فاقد وجاهت قانونی و بین المللی می باشد.

در بیانیه انجمن حقوق بشر بحرین آمده: رژیم بحرین با این اقدام خود معاهده عربی حقوق بشر و همچنین قانون بین المللی مبارزه با تعصب و تبعیض را زیر پا گذاشته است.

احضار شیخ محمد الریاش به مرکز پلیس

از سوی دیگر خانم ایناس عون عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: نیروهای امنیتی بحرین شیخ محمد الریاش را عصر روز دوشنبه به مرکز پلیس احضار کرده اند و هیچ توضیحی درباره علت احضار وی یا اتهامات وی ارائه نکرده اند.

وی افزود با اشاره به افزایش حملات رژیم بحرین به خطبای منابر در مورد بازداشت دو خطیب از ابتدای محرم هشدار داد و این اقدام را بر خلاف قوانین بین المللی آزادی بیان دانست.

کلمات کلیدی: بازداشت روحانیون، آل خلیفه، بحرین، حقوق بشر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha