جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 360888
۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
ظهر عاشورا در مرکز اسلامی هامبورگ+تصاویر

حوزه/ دلدادگان شهیدان کربلا همزمان با عاشورای حسینی در سوگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ یار با وفایش در مرکز اسلامی هامبورگ بر سر وسینه زدند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مراسم ظهر عاشورای حسینی با حضور بیش از 4000 نفر از ملیت های محتلف ایرانی، افغانی، ترک، عراقی، لبنانی، پاکستانی در روز شنبه 24 اکتبر 2015 مصادف با 2 آبان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید و در ادامه عزاداران حسینی همنوا با مداح اهل البیت (ع) زیارت وارث را با شور و حال خاصی زمزمه نمودند.

در ویژه برنامه روز عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه خادمان و خدمتگزاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم و خصوصاً جوانان از ملّیت های مختلف در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع)، افزود: امروز روز بسیار بزرگی است و باید خیلی در رابطه با این روز و حقایق آن مطالعه نمود. امسال در بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی سراسر اروپا و نیز آمریکا مجالس دهه اول محرم با استقبال بیشتر و پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شده است؛ چراکه بشر امروز به دنبال معنویت، عقلانیت و عدالت است. امام حسین(ع) تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه خیلی از متفکّرین و اندیشمندان غیراسلامی نیز گواهی می دهند که امام حسین(ع) یک شخصیّت جهانی است. چنان که می بینیم در این ایام حتی غیرمسلمانان نیز در برخی از کشورها همچون عراق و ایران مراسم عزاداری برگزار می کنند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه از دین اسلام به عنوان دین صلح و رحمت یاد کرده و در پاسخ به این سوال که چرا برخی به اسلام نسبت خشونت می دهند، افزود: ما معتقدیم که اسلام دین مدارا و صلح است و پیامبر اسلام (ص) به عنوان رحمت برای تمام جهانیان معرفی شده است. «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ»، همچنانکه خود آنحضرت فرمود: «انّما بعثتُ رحمةً»؛ او آمده است تا رحمت الهی و مهربانی را در جامعه جهانی منتشر کند.

وی افزود: از سوی دیگر همین پیامبر رحمت جنگ هایی را در زمان پیامبری خود داشته و حتی در برخی از آن جنگها خود فرماندهی نبرد را عهده دار بوده است. همچنانکه در زمان امیرمؤمنان علی(ع) نیز جنگهایی صورت پذیرفت. چه اینکه در زمان امام حسن(ع) نیز جنگی در راه بود که با توجه به شرائط خاص آن زمان منجر به صلح گردید. امام حسین(ع) نیز قیامی را رهبری نمود که همه اصحابش شهید شدند و اهل البیت(ع) او را اسیر نمودند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ تاکید کرد: حرکت امام حسین (ع)، حرکت به سوی حق و احیاء ارزش های الهی بود. امام حسین(ع) اجازه نداد تا نام حق محو شود، لذا امام حسین (ع) آغازگر جنگ نبود و در شب عاشورا نیز امام اجازه می گیرد تا یک شب دیگر با خدا مناجات کند و به تلاوت قرآن و دعا و استغفار مشغول شدند. در نتیجه آنچه در عاشورا به ظهور رسید هم مجاهدت فی الله و هم مجاهدت فی سبیل الله بوده است که به حکم عقل و فطرت و نقل برای رشد بشر ضروری است. لذا عاشورا تقابل دو جبهه عقل و جهل و حق و باطل با دو سپاه رحمانی و شیطانی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha