شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ، با تاکید بر اینکه عزاداری تنها به سینه زنی خلاصه نشود،افزود : این حرکت زمانی پسندیده و کافی خواهد بود که به توصیه آن حضرت در برپایی نماز عمل کنیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، عصر امروز در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اصفهان اظهار داشت: در سوره مبارکه توبه آمده است ای کسانی که ایمان آورده اید پرهیزگار و با صادقین باشید.

وی، اذعان داشت: کسانی که در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستادند با صادقین نبودند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه مسئله امامت و پیشوایی از اهم مسائل اعتقادی است، ادامه داد: این مبحث به صورت بسیار روشنی در سوره توبه آورده شده است.

وی تصریح کرد: افرادی وجود دارند که در زمره نمازگزاران هستند و به آخرت نیز اعتقاد دارند اما در خصوص مسئله امامت بسیار ضعیف عمل کرده یا اینکه مسیر را اشتباهی طی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی یادآور شد: همچنین روایتی داریم که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند هرکس دارای چهار صفت راستگویی،  درستکاری، حسن خلق و پاکدامنی باشد، در زندگی هرگز ضرر و زیان نمی بیند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی عزاداری ها سودمند است که نتایج خوبی به همراه داشته باشد، اظهار داشت: کسب معرفت و دوری از گناه بهترین نتیجه عزاداری های محرم است.

این استاد حوزه، با تاکید بر اینکه عزاداری تنها به سینه زنی خلاصه نشود،افزود : این حرکت زمانی پسندیده و کافی خواهد بود که به توصیه آن حضرت در برپایی نماز عمل کنیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه داشتن شور در عزاداری و ایام محرم لازم است اما کافی نیست، گفت: ائمه(ع) از ما شعور خواسته اند و تاکید بر این دارند که از گناه پرهیز کنیم و آنچه را که خداوند حرام کرده انجام ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha