شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام لاکانی

حوزه/ حرکت ها و مقاومت های اسلامی که امروز علیه حکومت های فاسد و خودباخته و استکبارجهانی توسط مسلمانان صورت می پذیرد، برگرفته از آموزه های قیام خونین امام حسین (ع) در عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از رشت،حجت الاسلام و المسلمین محمدلاکانی، امروز در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به فلسفه  عاشورا  گفت : نهضت عاشورا جهت  احیای  آموزه های ناب اسلام محمدی  و اقامه آن در جهان اسلام  به وقوع پیوست.

وی افزود: اصحاب امام حسین(ع) با وفاداری  و نثار خون خویش در واقعه عظیم کربلا نشان دادند که  به نهایت بصیرت و آگاهی رسیده  بودند . 

مدیر حوزه گیلان،بیان داشت: واقعه کربلا و نهضت عاشورا مکتبی است که آموزه های بسیاری  مانند ولایت مداری ، بصیرت ، فداکاری در خود نهفته دارد.

وی در ادامه با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی حسینی در جامعه بیان داشت:قطعا چنین جامعه ای به تعالی و سعادت خواهد رسید. 

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، با بیان اینکه انحراف جامعه از مسیر و فاصله گرفتن  از اصول و مبانی اسلام ناب محمدی  علت اصلی قیام بزرگ امام حسین(ع) و شهادت ایشان و یارانش در کربلا بوده است، گفت:  ابی عبدالله (ع)در عاشورا، شعار آزادگی  و مبارزه با ستم و زیر بار نرفتن ذلت و خواری را سردادند و با نثارخون خویش، نهضتی را در تاریخ برای مبارزه با ظلم وستم و ایستادگی در مقابل استکبار به راه انداختند .

وی یادآور شد: حرکت ها و مقاومت های  اسلامی که امروز علیه حکومت های فاسد و خودباخته و استکبارجهانی توسط مسلمانان  صورت می پذیرد، برگرفته  از آموزه های قیام خونین امام حسین (ع) در عاشورا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha