چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدردی ۵ هزار بانوی عراقی با حضرت زینب(س) +تصاویر

حوزه/ امسال نیز بانوان عراقی برای دهمین سال پیاپی مراسم عزاداری موسوم به بنی اسد را همزمان با روز سیزده محرم و برای همدردی با حضرت زینب(س) در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» صبح روز گذشته حرم مطهر امام حسین(ع) شاهد حضور بانوانی بود که برای همدردی با حضرت زینب(ع) به مناسبت سومین روز شهادت برادران و اهل بیت ایشان در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) به عزاداری پرداختند.

شیخ علی المطیری مسئول شعبه تبلیغات دینی آستان مقدس حسینی در این رابطه گفت: برای دهمین سال است که مراسم عزاداری روز سوم شهادت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا با حضور بانوان عراقی در حرم مطهر برگزار می شود و امسال نیز تعداد بانونان شرکت کننده به 5000 نفر رسید که پس از نماز ظهر به عزاداری بنی اسد پیوستند.

مراسم عزاداری بنی اسد از قدیمی ترین مراسم های عزاداری است که قبایل و عشایر داخل و خارج از کربلا آن را برپا می دارند و مورخان می گویند زنان بنی اسد روز سیزده محرم سال 61 در الغاضریه یعنی محل وقوع حادثه عاشورا حاضر شدند و اجساد و پیکرهای مطهر امام حسین و اهل بیت (ع) و یاران باوفای ایشان را بر خاک کربلا یافتند، پس به سرعت نزد مردان بنی اسد رفته و درحالی که بر سر و سینه می زدند و ناله سر داده بودند، آنها را به دفن اجساد مطهر تشویق کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha