پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد صادق ابطحی

حوزه/ امویان سعی کردند جامعه را دچار استحاله فرهنگی کنند و امروز نیز دشمنان و یزیدیان زمان به دنبال استحاله فرهنگی ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدمحمد صادق ابطحی، پیش از ظهر امروز  در مراسم سوگواری ایام محرم، در دفترامام جمعه اصفهان، درباره تقابل اسلام ناب و فرهنگ اموی اظهار کرد: در یک نگاه می توان واقعه عاشورا را تقابل اسلام ناب با اسلام اموی نامید، چراکه تمامی اسلام مقابل فرهنگ منحرف اموی ایستاد و در شرایطی که دیگر نامی از اسلام باقی نمانده بود، اباعبدالله(ع) به میدان آمده بود تا دین خدا را احیا کنند.

این محقق حوزوی با اشاره به پذیرش اسلام ظاهری از سوی بنی امیه پس از فتح مکه، تصریح کرد: به همین دلیل بنی امیه به مبارزات خود رنگ دیگری دادند و حربه تحریف را جایگزین شمشیر برای مقابله با اسلام کردند.

وی با بیان این که معاویه در طی 40 سال حکومت بر شام، فرهنگ منحط اموی را ترویج کرد، ادامه داد: به دلیل تسلط این فرهنگ در جامعه، امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نیز در مظلومیت قرار گرفتند، چراکه مردم واقعیت مسئله را درک نمی کردند.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به این که در دوره ای که امام حسین(ع) به امامت رسیدند کار به جایی رسیده بود که از اسلام تنها یک نام و از قرآن تنها یک رسم الخط باقی مانده بود، ابراز کرد: در چنین شرایطی امام(ع) برای از دست رفتن دین احساس خطر کردند.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه مردم در آن دوران نماز می خواندند، حج به جا می آوردند و دیگر اعمال دینی خود را انجام می دادند، اما معرفت دینی نداشتند و به همین دلیل جریان اموی به راحتی توانست تمام جامعه را بگیرد، گفت: مبارزه امام حسین(ع) با فرهنگ اموی است و این فرهنگ همین فرهنگی است که امروز با عنوان فرهنگ غربی و تهاجم فرهنگی دشمن نام گرفته است.

وی با اشاره به فراز "انی سلم لمن سالمكم وحرب لمن حاربكم" در زیارت عاشورا، خاطرنشان کرد: اگر جریان کربلا به همان کربلا منتهی می شد، خواندن این فراز در این دوران معنایی نداشت؛ این مطلب گواه آن است که راه کربلا ادامه دارد و امروز اسلام ناب در پرتو جمهوری اسلامی به میدان آمده و امویان ویزیدیان زمان مقابله می کند

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به این که امویان سعی کردند استحاله فرهنگی در جامعه ایجاد کنند، بیان کرد: امروز نیز دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در کشور است با حضور یک عالمِ فقیهِ جامع الشرایطِ ژرف نگرِ آشنا به مسائل و برنامه های روز در رأس این نظام مشکل دارند، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بارها پس از مذاکرات، نسبت به نفوذ دشمن و استحاله فرهنگی هشدار داده اند.

انتهای پیام 38/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha