جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ضامن آهو

حوزه/ نویسنده کتاب «برای ضامن آهو» گفت: تأمین محتوا و نگارش کتاب برای کودک و نوجوان باید بر اساس کار کارشناسی و نیازسنجی از همین گروه سنی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، با اشاره به اینکه نگارش کتاب برای کودک و نوجوان از مختصات ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: آشنایی صحیح با مفاهیم و اصول دینی و سیره ائمه معصومین(ع) از جمله مباحثی است که باید در سنین کودکی و نوجوانی نسبت به آنها اقدام کرد.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: بر همین اساس شناسایی سؤالات و شبهات کودکان و نوجوانان در خصوص مسائل دینی و اعتقادی اولین قدم در رفع آنها محسوب شده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به نگارش کتاب «یا ضامن آهو» گفت: در این راستا به سبب سال ها کار و فعالیت فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان و همچنین با بررسی نیازهای اطلاعاتی و سوال های دینی و اعتقادی در این نسل، نسبت به نگارش این کتاب و چاپ آن توسط انتشارات آستان قدس رضوی اقدام کردم.

حجت الاسلام حیدری ابهری، تاریخ زندگانی، اماکن داخل حرم مطهر، آشنایی با اصول زیارت و فواید آن را بخشی از بنیادی ترین سؤال های کودکان و نوجوانان در حوزه رضوی عنوان کرد و افزود: بر اساس تأمین نیازهای اطلاعاتی این گروه سنی، بخشی از اصلی ترین و پرتعدادترین پرسش های این گروه سنی مبتنی بر تحقیقات، مطالعات و نیازسنجی های انجام شده شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفتند.

وی گفت: از میان تمامی این پرسش ها، تعداد 55 پرسش اصلی و حائز اهمیت انتخاب و به شکل کوتاه و قابل فهم ویژه این گروه سنی در کتاب «یا ضامن آهو» پاسخ داده شده است.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان گفت: این کتاب که برای نخستین بار در سال 1394 توسط «به نشر» به چاپ رسید، در چند بخش شامل بخش جوابگویی به سؤالات و بخش چند ستاره برای درک بهتر پاسخ سؤالات تدوین و نگارش یافته است.

وی همچنین در ارتباط با فعالیت های فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: «به نشر» به ویژه در حوزه کودک و نوجوان اقدامات خوب زیادی در راستای نزدیکی و اُنس با مفاهیم دینی انجام داده است که باید با بررسی و ریشه یابی نیازهای مطالعاتی این گروه سنی، گام های بزرگتری را در راستا بردارد.

شایان ذکر است کتاب «برای ضامن آهو» در قطع رقعی و با قیمت65.000 ریال در دسترس عموم علاقه مندان وجود دارد و علاقه مندان به تهیه این کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha