پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عاشورا

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نمایشگاه نقاشی عاشورایی « آسمان حسین » در مسجد مقدس جمکران به مدت هفت روز برای بازدید عموم علاقه مندان دایر شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: نمایشگاه عاشواریی «آسمان حسین» پیرامون موضوع عاشورا با رویکرد «ما رایت الا جمیلا» می باشد که شامل نقاشی‌های نفیس استاد «عبدالحمید قدیریان» با موضوع عاشورا، محرم و کربلا است.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی افزود: پیش از این در خانه هنرمندان به دلیل محدودیت مکانی تنها ۱۴ اثر از آثار مجموعه «آسمان حسین» به نمایش درآمده بود که با همکاری معاونت فرهنگی مسجد از امروز همه آثار این مجموعه که شامل ۲۸ تابلو با موضوع عاشورا است در مسجد مقدس جمکران به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه استاد عبدالحمید قدیریان به عنوان صاحب آثارنقاشی « آسمان حسین» در سخنانی گفت: سال گذشته که توفیق زیارت امام حسین(ع) حاصل شد مشاهده کردم، مردم دهها کشور و از ادیان مختلف در آنجا حضور دارند به همین دلیل تصمیم گرفتم در این راستای جهانی شدن عاشورا حرکتی داشته باشم.

وی ادامه داد: به دلیل این که انسان به دنبال زیبایی است، بهترین روش معرفی عاشورا را بیان کلام حضرت زینب(س) مبنی بر «ما رأیت الا جمیلا» یافتم و به همین جهت تصمیم گرفتم از نگاه آسمان در عاشورا متمرکز شوم تا بتوانم این گونه نسبت به امام حسین(ع) ابراز ارادت داشته باشم.

لازم به ذکر است، نمایشگاه عاشورایی « آسمان حسین»، به مدت 7 روز صبح و عصر میزبان علاقه مندان می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha