جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تراشیون

حوزه/ کارشناس مسائل تربیتی و خانواده با بیان این که اعتیاد به بازی های رسانه ای به شکل نگران کننده ای رو به افزایش است، گفت: استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از رسانه ها یکی از آسیب های جدی تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام  تراشیون در جمع خانواده های طلاب و روحانیون در اصفهان، با اشاره به اینکه امروزه در دنیا بیش از 720 داروی روانگردان شناسایی شده است، گفت: در کشورمان نیز 200 نوع داروی اعتیاد آور شناخته شده که زندگی خانواده ها را با خطرات جدی روبرو کرده است.

این کارشناس مسائل تربیتی و خانواده با بیان این که اعتیاد به بازی های رسانه ای به شکل نگران کننده ای رو به افزایش است، ابراز داشت: تربیت یک فرایند بوده و نیازمند هوشیاری است.

وی به استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از رسانه ها به عنوان یکی از آسیب های جدی تربیتی اشاره کرد و گفت: از سن 2 تا 17 سالگی زمان استفاده از رسانه ها حداکثر یک تا دو ساعت است، ضمن این که محدوده استفاده از تلویزیون نیز باید تحت کنترل باشد.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با اشاره به پایین آمدن آستانه تحمل در فرزندان، نا منظم بودن برنامه غذایی کودکان و نوجوانان، بر هم خوردن ساعت خواب فرزندان، استفاده بیش از حد از رسانه های دیداری، افزایش بازی های هیجانی خشونت زا، بیکاری بچه ها و تنبیه را از علل پرخاشگری در فرزندان عنوان کرد.

این کارشناس حوزوی با نادرست خواندن تنبیه بدنی کودکان، به عوارض تنبیه بدنی اشاره کرد وعدم اعتماد، لجوج شدن، انتقام گیری، پنهان کاری، حرفه ای شدن در جرم، پیدایش مشکلات جنسی و ... را از مهمترین این عوارض تنبیه بدنی برشمرد وافزود: تنبیه بدنی نه تنها جنبه تربیتی ندارد، بلکه مشکلات را بیشتر می کند و به عنوان مسکن عمل می کند نه درمانگر؛ طفل کتک خورده از زمان طفولیت می آموزد که راه حل مشکلات، منازعه و ابزار خشم به دیگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha