جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: یک بسیجی باید با جهاد علمی، اخلاقی و فرهنگی مدافع ارزش ها و اصول اسلامی و انقلابی باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، صبح امروز در دیدار با دانش آموزان ممتاز بسیجی، اظهار داشت: بسیج مجموعه ای است که شهامت، ایثار و فداکاری در آن متجلی شده و امام تشخیص دادند که جهت امنیت و اداره کشور یک نهاد مردمی نیاز است تا علاوه از فراگیری فنون نظامی مجهز به علم ودین شده تا وجود آن ها موجب امید دوستان و ناامیدی دشمنان شود.

وی، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص بسیج، خصوصا بسیج دانش آموزی ضمن تجلیل از شخصیت بزرگ شهید فهمیده، می فرمایند: نوجوانی دوره ای است کـه بـرای رقم زدن آینــده هر فرد نقش حساس و تعیین کننده ای دارد .کسانـی که در ایـن مرحلـه به رشد معنـوی ، علمــی ، فکری و کارآیی و قدرت جسمـی برسند آینده ای درخشان را برای خـود تضمین خواهنـد کرد. بنابراین پرداختن به کـار تعلیم و تربیت این قشر از جامعه حائز اهمیت است .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  ادامه داد: شهید فهمیده به خاطر ابتکار و عملی که انجام داد، موجب شد تا حضرت امام خمینی(ره) از ایشان به عنوان رهبر نوجوان یاد کنند. این شهید نوجوان با آن عملی که انجام داد تاثیر زیادی در آزاد سازی خرمشهر داشت.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اسلام در حال حاضر به خاطر وجود نیروهای مسلح قوی و آمادگی های جنگی و توان بسیار بالای نظامی، شما را امر به دفاع و جنگ سخت نمی کند و نیازی به حضور دانش آموزان گرامی در جبهه های جنگ نیست، البته آموزش فنون نظامی برای آنان بسیار ضروری است، چرا که آموزش این فنون بر هر مسلمانی واجب است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: آنچه که از شما دانش آموزان بسیجی خواسته شده و وظیفه شرعی شما محسوب می شود، جهاد علمی، اخلاقی و فرهنگی است و از شما انتظار می رود تا قله های بزرگ علمی را فتح کنید.

وی، افزود: شما دانش آموزان بسیجی باید به درجه ای از علم و معنویت برسید که تبدیل به یک مسلمان تمام عیار شوید و اگر خواستند یک مسلمان واقعی را به کسی نشان داده و معرفی کنند، شما را معرفی کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، یادآور شد: یک بسیجی باید مدافع ارزش ها و اصول اسلامی و انقلابی باشد و هیچ وقت نباید در نماز و عبادات خود سستی کرده و عقب بماند، باید جلو بروید و پیشرفت کنید، پیشرفت همه جانبه، هم در امور علمی و هم در امور معنوی.

وی، افزود: دشمن به خاطر ناتوانی در عرصه جنگ سخت، با جنگ نرم و تهاجمات گسترده و مبتذل غرب به دنبال تخریب اعتقادات جوانان و تضعیف روحیه آنان است.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: بسیجیان با قرآن کریم مانوس باشند، چرا که انس با قرآن مصونیت می بخشد و شما را برای آینده تربیت می کند.

وی، در خاتمه افزود: آینده کشور به دست شما دانش آموزان گرامی است، خوب درس بخوانید، ورزش کنید و خودتان را مجهز به علم و تقوا کنید و مطمئن باشید که آینده کشور بسیار روشن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha