پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - جامعه المصطفی

حوزه/ معاون پژوهشی المصطفی بر ضرورت در خدمت قرار دادن ظرفیت های عظیم حوزه به نظام تاکید کرد و گفت: امروز علاوه بر حوزه عام، مراکز تخصصی و پیرامونی حوزوی فعالیت دارند که از نیروی انسانی تحصیل کرده و آشنا با دانش های علوم انسانی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد عباسی امروز در نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد، با بیان اینکه رابطه حوزه و نظام در برنامه ریزی های کلان باید شکل ویژه داشته باشد، اظهار داشت: این رابطه باید در اسناد بالادستی نظام مشخص و معین باشد و الزاماتی نیز که برای حوزه در نظر گرفته می شود، یک فرصت و در راستای حمایت نظام خواهد بود.

وی با اشاره به نقص های برنامه پنجم توسعه، گفت: ارتباط میان مبانی با بقیه اجزای برنامه در برنامه پنجم توسعه مشخص نبود.  

معاون پژوهشی جامعه المصطفی بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه در ستاد تدوین برنامه ششم توسعه برای استفاده از ظرفیت حوزه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه قم در دهه های اخیر وسعت بسیاری پیدا کرده و حتی بخشی از حوزویان از ظرفیت های این نهاد شیعی آگاهی ندارند.

وی بر ضرورت در خدمت قرار دادن ظرفیت های عظیم حوزه به نظام تاکید کرد و ابراز داشت: امروز علاوه بر حوزه عام، مراکز تخصصی و پیرامونی حوزوی نظیر جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات، دانشگاه مفید و مجمع عالی حکمت اسلامی فعالیت دارند که از نیروی انسانی تحصیل کرده و آشنا با دانش های علوم انسانی برخوردار هستند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های تخصصی حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: رویکرد حوزه برخلاف دیگر نهادها، قناعت محوری بوده است و اسراف ها و واگذاری های مسئله دار در حوزه رخ نمی دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه نباید هیچ دریغی در کمک به نظام و دولت داشته باشد، ابراز داشت: بندها، وظایف و تکالیفی برای حوزه در برنامه ششم توسعه با رویکرد قناعت محوری تدوین شود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha