چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/ رئیس انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه با تاکید بر اینکه نقش حوزه را باید در اسلامی تر کردن برنامه ششم توسعه تعریف کرد، گفت: مباحث اقتصاد اسلامی متقن در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی امروز در نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد، بر ضرورت شفافیت نگاه به اقتصاد اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: در صورتی که اعتقادی به اقتصاد اسلامی وجود نداشته باشد، نباید سراغ حوزه برای چنین مسئله ای آمد، چرا که حوزه دیگر نقشی در این زمینه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر نگاه به اقتصاد اسلامی وجود دارد، باید براساس اسلام برنامه ریزی عمل کرد، افزود: حوزه ها می توانند در جهات کاربردی و اجرایی اقتصاد اسلامی نقش موثری ایفا کنند.

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه با تاکید بر اینکه نقش حوزه را باید در هرچه اسلامی تر کردن برنامه ششم توسعه تعریف کرد، ابراز داشت: در جنبه های فرهنگی که مربوط به ارزش های اسلامی است قطعا باید نگاه حوزه وجود داشته باشد چرا که برنامه های این نهاد شیعی در راستای فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی افزود: تدوین برنامه ششم توسعه در زمینه فرهنگی به گونه ای باشد که اجرای آن برنامه ها موجب اسلامی کردن رفتار مردم شود.

وی همچنین بر لزوم تثبیت بعد اسلامیت در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند برنامه ششم براساس آموزه های اسلامی باشد. 

رئیس انجمن علمی اقتصاد اسلامی همچنین جهت گیری اقتصاد اسلامی و جایگاه آن را در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار داد و گفت: همانطور که رهبری اشاره کردند ممکن است امکان تحقق کامل نظام اقتصادی اسلامی وجود نداشته باشد اما از آموزه ها و مبانی ارزش ها و نتایج برآمده متقن و مورد اتفاق می توان در سیستم اقتصادی کشور بهره گیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث اقتصاد اسلامی متقن در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha