جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دولت یازدهم نقش برجسته ای را برای حوزه در تدوین برنامه ششم توسعه در نظر بگیرد، گفت: حوزه با توجه به ظرفیت های خود می تواند و آمادگی دارد در عرصه های فرهنگی گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید حسین شرف الدین در نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد، بر لزوم شناخت صحیح از ظرفیت های حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان هنوز از تحولات سه دهه اخیر حوزه اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه حوزه ظرفیت های خود را به نظام و جامعه معرفی نکرده است، تصریح کرد: مسئولان ذهنیت های سنتی گذشته خود را از حوزه دارند و لازم است راهکارهای استفاده از ظرفیت های بالفعل و بالقوه حوزه شناسایی شوند.

این عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ارتباط حوزه و نظام در عرصه فرهنگ نیاز به بازبینی و بازخوانی دارد، اظهار داشت: امروز شاهد وضعیت پرآسیب عرصه فرهنگی هستیم؛ زیر پوست جامعه حوادثی می گذرد که بخشی به دلیل بحران های فرهنگی و ورود موج های بیگانه می باشد اما بخش دیگری به دلیل بی توجهی مسئولان است.

شرف الدین افزود: تجربه نشان داده است که مسئولان ما اگر سیاست گذاران خوبی باشند، مجریان خوبی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت نهادهای مدنی و مردم محور استفاده کند، ابراز داشت: باید در این راستا به جایگاه حوزه توجه خاص داشت چرا که اساس انقلاب اسلامی براساس شاخصه فرهنگ است.

این عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نقش پیشتازی حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی و تمدن سازی مغفول مانده است.

شرف الدین با بیان اینکه حوزه نقش موثری در تحقق بیشترین ایده های استراتژیک فرهنگی دارد، ابراز داشت: پی ریزی تمدن اسلامی، عینیت بخشیدن به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تولید علم بومی دینی و مهندسی سبک های اسلامی با ارزش های دینی بخشی از ایده هایی هستند که حوزه می تواند در قالب برنامه ششم توسعه به نظریه پردازی بپردازد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت یازدهم نقش برجسته ای را برای حوزه در تدوین برنامه ششم توسعه در نظر بگیرد، گفت: حوزه با توجه به ظرفیت های خود می تواند و آمادگی دارد در عرصه های فرهنگی گام بردارد.

انتهای پیام/313/33 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha