سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: دشمنان با قدرت‌های پوشالی و ظاهری می خواهند ما را بترسانند، ولی ما نباید از آنها هراسی به دل راه دهیم چرا که با این روحیه خداوند در دل آنها وحشت می اندازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در دومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان در استان یزد با اشاره به اینکه سه واقعه تبعید امام(ره) به ترکیه، مقاومت دانش آموزان در برابر دژخیمان رژیم شاه  و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان اهمیت یوم الله 13 آبان را می‌رساند اظهار داشت: دانش آموزان باید نسبت به مسائل انقلاب در جامعه احساس مسئولیت کنند و خروجی آموزش و پرورش باید دانش آموزانی در طراز انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به حضور دانش آموزان  و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این مقاومت‌ها که نشان دهنده فهم  و درک جوانان و نوجوانان است می تواند الگوی خوب برای نسل‌های امروز و آینده باشد البته مدارس و مراکز آموزشی باید فرهنگ سازی لازم را در بین دانش آموزان و جوانان و نوجوانان انجام دهند تا آنها در برابر انقلاب و نظام احساس تکلیف بیشتری داشته باشند و خود را در  برابر به ثمر رسیدن اهداف انقلاب اسلامی مسئول بدانند.

امام جمعه یزد دهه استکبار ستیزی را فرصت مناسبی برای تبیین وقایع 13 آبان عنوان کرد و یادآور شد: با تبیین وقایع این روز، دانش آموزان درک بهتری از  دلیل حضور خود در راهپیمایی 13 آبان خواهند داشت که این مهم با تحلیل‌ها و نوشته هایی که در خصوص استکبارستیزی توسط معلمان و مسئولان دلسوز انجام می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد برآورده می‌شود.

آیت الله ناصری با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: این واقعه حرکت عظیمی بود که امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و با اینکه دولت موقت موضع خوبی در این رابطه نداشت، اما امام(ره) تنها کسی بود که این حرکت را به ثمر رساند و با واقعه صحرای طبس و شکست آمریکا حقانیت انقلاب و امام(ره) به اثبات رسید.

وی ادامه داد: تسخیر و  کشف اسرار و اطلاعات از لانه جاسوسی آمریکا حرکت بزرگ در تاریخ انقلاب و از الطاف خفیه الهی بود و امید تازه در دل مسئولان ایجاد و توطئه ‌های دشمنان را برملا کرد و موجب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شد.

آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه  13آبان شامل فرازهای بزرگی از تاریخ انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تبعید امام(ره) به ترکیه در این روز موجب به ثمر رسیدن و تبیین و صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید روحیه استکبارستیزی را زنده نگه داریم، ادامه داد: دشمنان با قدرت‌های پوشالی و ظاهری می خواهند ما را بترسانند ولی ما نباید از آنها هراسی به دل راه دهیم، چرا که با این روحیه خداوند در دل آنها وحشت می اندازد و ما نیز خود با تلاش و کوشش، موجب پیشرفت و استقلال و خودکفایی کشور خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha