جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس

حوزه/ ۲۱۳ تن از نمایندگامن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور، توجه به شروط رهبر معظم انقلاب و لزوم لغو کامل تحریم ها با اعلام رسمی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا را شرط اجرای برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز، نامه 213 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور را درخصوص لزوم توجه به شروط مدنظر مقام معظم رهبری در اجرای برجام را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس در این نامه، توجه به شروط رهبر معظم انقلاب و لزوم لغو کامل تحریم ها با اعلام رسمی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا را شرط اجرای برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

 بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت محترم چنانچه مستحضرید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دستورالعمل اجرای شروط برجام خطر شیطان بزرگ و مضر بودن خوشبینی به دشمنان این ملت را یادآور شدند و برای فراهم آوردن زمینه اجرای با اقتدار برجام به 6 نقطه ضعف آن اشاره فرمودند و با بیان شروطی علاوه بر شروط 9 گانه مجلس شورای اسلامی و ملاحظات 10‌گانه شورای عالی امنیت ملی مصوبه مورخ 19 مرداد 94 این شورا را تأیید نمودند.

بنابراین از دولت انتظار می‌رود در راستای اجرای قانون و دفاع از منافع ملت بزرگ ایران شروط تأمین کننده منافع ملت را به صورت کامل رعایت کنند به ویژه علاوه بر تشکیل هیأتی با سه ویژگی قوی، آگاه و هوشمندجهت نظارت بر اجرای برجام که در بند نهم دستورالعمل مقام معظم رهبری بدان اشاره شده است قبل از اعلام رسمی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا معطوف به لغو کامل تحریم‌های مالی و اقتصادی نباید هیچ اقدام عملی در اجرای برجام صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha