پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یا کوبیچ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق

حوزه/ فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق گفت: ما جدا از نصایح آیت الله سیستانی متشکریم و این برای سازمان ملل و جامعه بین الملل مهم است که صدای نجف اشرف را بشنود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یان کوبیچ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق که صبح امروز با آیت الله سیستانی دیدار کرده گفت: درباره نیاز به اصلاحات واقعی و مبارزه با فساد با آیت الله سیستانی گفتگو کردم.

وی افزود: در دیدار با آیت الله سیستانی همچنین درباره اوضاع عراق و شرایط سازمان ملل متحد برای کمک به عراق با ایشان گفتگو کردم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق گفت: ما جدا از نصایح ایشان متشکریم و این برای سازمان ملل و جامعه بین الملل مهم است که صدای نجف اشرف را بشنود و ما در این دیدار درباره دو مساله مهم گفتگو کردیم که یکی ضرورت اصلاحات واقعی و جوهری برای برطرف ساختن نیازهای مردم و دیگری سرعت بخشیدن به مبارزه با فساد و سارقان بین المال می باشد.

وی افزود: در این دیدار بر اهمیت تحقق عدالت و بازگرداندن اموال مسروقه و حمایت از اصلاحات تاکید شد و برخی نظریات سیاسیون و نمایندگان و سازمان های بین المللی برای حمایت از اصلاحات در عراق مطرح شد.

یان کوبیچ سپس با اشاره به مشکل آوارگان گفت: با آیت الله سیستانی درباره این موضوع نیز صحبت کردیم به ویژه با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و وجود 3 میلیون آواره ضروری است که دولت عراق و جامعه بین الملل به این افراد کمک کنند.

وی افزود: بسیج مردمی نقش مهمی در مبارزه با تروریست های داعش ایفا می کند که باید به آن اعتراف کرد و بسیاری از این نیروها نیز تا کنون در این راه شهید شده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha