چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ موضع تمام دنیا در قبال سوریه، برکناری بشار اسد بود، اما رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که بشار اسد باید بماند و علی‌رغم همه شیطنت‌ها و نیرنگ‌ها، حرف ایشان به کرسی نشست و نقش و نفوذ ولایت به خوبی برای همگان روشن شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم معارفه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با بیان این که قرآن و اهل بیت (علیه السلام) جدایی‌ناپذیرند، اظهار داشت: آنهایی که قرآن را کنار می‌گذارند، نمی‌توانند اهل بیتی باشند و کسانی هم که اهل بیت(ع) را کنار می‌گذارند نمی‌توانند قرآنی باشند و ضروری است هر دو مورد توجه قرار گیرند.

وی به بیان جایگاه والای ولایت و امامت پرداخت و افزود: خداوند متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر آن عنصر اصلی که همان امامت و ولایت است در کنار قرآن قرار نگیرد به رسالت خود عمل نکرده و این مهم بیان کننده اهمیت موضوع است.

امام‌جمعه قزوین، ادامه داد: زمانی که پیامبر اسلام (ص) رسالت خود را انجام داد و امام علی (ع) را به امامت برگزید، خداوند فرمود که من راضی شدم، چرا که با این کار دینتان کامل شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خداوند متعال می‌فرماید نماز را اقامه کنید، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نماز ستون دین است و همواره باید قوام داشته باشد.

وی با بیان اینکه در احادیث اسرار بر این است که نماز، روزه، حج و زکات بدون ولایت ارزش وجودی ندارند، گفت: نماز بایدو برپا باشد و پس از آن که برپا شد، مشاهده و دیده می‌شود و در نهایت اثرگذار می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، وجود تفاوت بین ایران و برخی از کشورهای منطقه همانند عراق، سوریه و یمن را مسئله ولایت فقیه در ایران برشمرد و یادآور شد: اگر ولایت نباشد نماز، حج، زکات و انفاق مورد قبول واقع نمی‌شود.

امام‌جمعه قزوین، ادامه داد: موضع تمام دنیا در قبال سوریه، برکناری بشار اسد بود، اما رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که بشار اسد باید بماند و علی‌رغم همه شیطنت‌ها و نیرنگ‌ها، حرف ایشان به کرسی نشست و نقش و نفوذ ولایت به خوبی برای همگان روشن شد.

وی با اشاره به این که منظور از ولایت در حقیقت همان ولایت خدا است، افزود: ولایت خدا توسط پیغمبر (ع)، امیرالمؤمنین (ع) و در عصر غیبت توسط عالمانی که آنها ویژگی‌هایشان را معرفی کرده‌اند، اجرا می‌شود و کارها توسط آنها سامان می‌یابد و اگر ولایت برداشته شود هیچ کاری پای نخواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که همه نهادها و ارگان‌ها برای برپایی و اقامه نماز مسئولیت دارند، گفت: همه ارگان‌ها و نهادهایی که مسئولیتی در برپایی نماز برعهده دارند باید با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد امر نماز را با جدیت تمام پی بگیرند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این که کار مساجد باید از دو منظر دنبال شود، بیان کرد: باید هم در بحث سخت‌افزاری و امکانات مورد نیاز از جمله سیستم‌های صوتی و گرمایشی و هم از منظر محتوای فعالیت‌های معنوی و فرهنگی و ارتقای کیفی برنامه‌های مربوط به نماز در دستور کار مسئول جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha