چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید معصومه ابتکار از موزه فقه و زندگی

حوزه/ مدیرکل حوزه ریاست و ارتباطات موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به فعالیت شش گروه علمی در زمینه موضوع شناسی، ابراز داشت: امیدواریم ت موزه فقه و محیط زیست براساس تفاهم نامه منعقد شده در دوران دولت یازدهم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام کیانی شامگاه دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور که در موزه فقه و زندگی برگزار شد، اظهار داشت: موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، مرکز پژوهشی، آموزشی و ترویجی است که با عنایت و تاکید مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع عظام تقلید در حوزه علمیه قم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع شناسی احکام فقهی به تشریح و بررسی موضوعات برای سهولت ارائه فتوا در فقه می پردازد، تصریح کرد: امروز مسئله ناباروری یکی از موضوعات تخصصی است که در این راستا موسسه موضوع شناسی احکام فقهی همه روش های باروری جدید را با کمک بهترین اساتید حوزوی و دانشگاهی موضوع شناسی کرده و این تحقیق را به مراجع عظام تقلید ارائه داده تا بزرگان دین با شناخت کامل درباره موضوع نظر خود را اعلام کنند.

مدیرکل حوزه ریاست و ارتباطات موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به فعالیت شش گروه علمی در زمینه موضوع شناسی، ابراز داشت: این فعالیت ها در طول سه سال گذشته موجب کسب اطمینان نسبی رهبری و مراجع به این موسسه شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین کیانی با اشاره به بیانات حضرت آیت الله صافی مبنی بر اینکه «موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، فقه شیعه را احیا کرده است»، گفت: همچنین حضرت آیت الله مکارم نیز بیان داشتند این موسسه 50 درصد کار مرجعیت را انجام داده است.

وی افزود: موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بسیاری از موسسات بزرگ کشوری در زمینه تبیین احکام، تفاهم نامه امضا کرده است.

مدیرکل حوزه ریاست و ارتباطات موسسه موضوع شناسی احکام فقهی افزود: همکاری موسسه و سازمان محیط زیست از دوسال قبل با انعقاد تفاهم نامه اولیه ایجاد شده اما زمینه های همکاری بسیار خوبی در عرصه پژوهش های مشترک و مسائل مورد نیاز جهت موضوع شناسی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کیانی به انتشار کتاب پرندگان ایران به عنوان اطلس محیط زیست فقهی اشاره کرد و ابراز داشت: زمینه همکاری برای کارهای تخصصی در زمینه محیط زیست وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تشکیل موزه فقه و محیط زیست براساس تفاهم نامه منعقد شده در دوران دولت یازدهم صورت گیرد.

انتهای پیام/313/33   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha