شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام هادی صادقی

حوزه/ معاون فرهنگی دستگاه قضایی با بیان این که تصویب برجام و توافق هسته ای ذره ای از غلظت روحیه استکبار ستیزی ملت ایران نمی کاهد تصریح کرد: بی شک حفظ اصول و روحیه انقلابی در عرصه بین الملل، لازمه تامین منافع و مصالح ملی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان این که سیزدهم آبان ماه یادآور وقایع مهمی در تاریخ ما همچون تبعید حضرت امام (ره) ، شهادت ده ها تن از دانش آموزان به دست دژخیمان پهلوی و نیز تسخیز لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است، اظهار داشت: همه این وقایع به نوعی مرتبط با استکبار و توطئه های آن علیه مردم ما و اسلام عزیز است که به درستی همین روز ، به عنوان روز دانش آموز و نیز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است.

وی افزود: این روز نباید از خاطره ها فراموش شود چون مساله گذرا نیست و موضوع استکبار همواره در طول تاریخ بوده خواهد بود و تا قیام موعود اُمم نیز این جریان باقی است.

استکبارستیزی؛ فصل مشترک همه 13 آبان ها

وی با بیان این که همه شعارها و برنامه ها در این روز باید با محوریت استکبارستیزی ملت ایران باشد ، خاطرنشان کرد: نه امروز و دیروز که دهه های طولانی است ایالات متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در راس مستکبران و جریان استکباری قرار دارد، هر چند که امروز متاسفانه عده ای ناآگاهانه و گروهی نیز البته مغرضانه می کوشند جنایات آمریکا و مساله استکبارستیزی در این کشور به فراموشی سپرده شده و یا این که دست کم ، جبنه های استکباری قضیه نادیده گرفته شود که قطعاً این گونه حرکت ها ورویکردها دقیقاً مطابق با خواست نظام استکباری است.

استکبارستیزی در فرهنگ ایرانی مشهود است

حجت الاسلام و المسلمین صادقی همچنین با اشاره به این که در فرهنگ عمومی جامعه ما ، مبارزه با استکبار کاملاً ملموس و مشهود است، گفت: البته امسال ما یک وضعیت ویژه ای به خاطر قضیه برجام داریم و این توافق مهم با حضور ایران و شش قدرت برتر جهان صورت گرفت و مقام معظم رهبری نیز به صورت مشروط آن را پذیرفتند.

خوی استکباری آمریکا از بین رفتنی نیست

وی اضافه کرد: برخی روشنفکران ، نویسندگان، رسانه ها و تحلیل گران در شرایط فعالی به این سو متمایل شده اند که بگویند حالا که این توافق انجام شده ما می توانیم بر سر همه موضوعات دیگر با همه قدرت ها از جمله آمریکا ، توافقاتی این چنینی داشته باشیم و گویا فراموش کرده اند  آمریکا با خوی استکباری هیچ گاه در نقطه برابر با ما نمی نشیند تا بخواهد به گفتگو پرداخته و منافع ملی ما را تامین کند.

وی بیان داشت: در همین قضیه هسته ای نیز به عینه دیدیم آن ها از موضع زورگویی و طلبکارانه با ما برخورد کردند و البته هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری و استقامت دولت و ملت ما باعث شد تا نقشه شوم آن ها نقش بر آب شود، لذا باید دانست آن ها در همه موضوعات می خواهند این گونه با ما مقابله کنند.

ملت ایران ، هوشیار و ولایت مدار است

این مقام عالی دستگاه قضایی همچنین خاطرنشان کرد: ملت ما بارها نشان داده زیر بار زورگویی ها نرفته و با هوشیاری و بصیرت به خوبی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت می کند.

وی افزود: بی شک اگر این هوشیاری و ولایت مداری نبود، چه بسا افرادی ساده لوح و یا خائن بخواهند اهداف دیگری در سر پرورانده و آن ها را عملیاتی کنند.

جنگ طلب نیستیم، اما دشمن شناسیم

وی گفت: البته ما هیچ گاه به دنبال آن نیستیم که خودمان دشمنی تولید کنیم اما ملتی هستیم که دشمنی های موجود را می فهمیم و درک می کنیم و لذا نباید هیچ گاه آن ها را نادیده بگیریم؛ به عبارت دیگر ما روحیه جنگ و دعوا با دنیا نداریم اما ساده باور هم نیستیم که ندانیم دشمن علیه ما چه نقشه ها و توطئه هایی در سر دارد.

راه نفوذ بر آمریکا باید بسته بماند

حجت الاسلام و المسلمین صادقی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم جدی گرفتن هشدارهای دلسوزانه امام خامنه ای در قضایای پس از برجام اظهار داشت: ایشان به طور خاص در فرمایشات خود نسبت به خطر نفوذ دشمن مستکبر و حساسیت شرایط کنونی نکات بسیار مهمی را بیان کرده و تاکید نمودند برخی گمان نکنند پس از توافق هسته ای، راه برای نفوذ و دوستی با آمریکا که هیچ گاه دست از دشمنی خود برنداشته، هموار می شود.

براندازی نظام ؛ هدف اصلی جریان استکباری

وی افزود: از سخنان سران کشورهای استکباری به راحتی برداشت می شود که آن ها به طرق مختلف به دنبال ضربه زدن به ما هستند البته تا آن جا که بتوانند و خیلی جاها هم نمی توانند، چرا که با نظام و مردمی قوی و آگاه روبرو هستند که به آنها اجازه تحقق اهدافشان را نمی دهد.

وی تاکید کرد: با این حال مستکبران عالم به حدی گستاخ هستند که به صراحت می گویند ما می خواهیم نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازی کنیم و به عنوان مثال در قضایای فتنه 88 شاهد اهداف آشکار آن ها در این خصوص بودیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت: در همین قضیه هسته ای اوباما صراحتا اعلام کرد که ما اگر بتوانیم تمام پیچ و مهره های صنعت هسته ای را کاملاً باز می کنیم و این ها نشان دهنده روحیه استکباری دشمنان ماست.

روشنفکران و سیاسیون دلباخته غرب، دشمن شناس باشند

وی همچنین گفت: در این میان آنچه ضرورت دارد این که افراد ساده انگار که خود را سیاسی و روشنفکر می دانند دست از ساده باوری بردارند و حقیقت دشمنیِ دشمن را بشناسند و آن وقت با شناخت روحیه و خوی استکباری دشمن، تحلیل بنویسند و به اظهارنظر بپردازند.

بیانات رهبری واقع بینانه ترین تحلیل موجود است

وی افزود: از سویی همه ملت مدین و مسلمان ما باید مراقب باشند فریب این گونه تحلیل ها را نخورند و بدانند همانا در روزگار ما بهترین و واقع بینانه ترین تحلیل، همانی است که مقام معظم رهبری به روشنی و صراحت از وضع دشمن و برنامه های استکباری آن پرده برداشتند.

دستکش مخملی و دست های چدنی

حجت الاسلام و المسلمین صادقی همچنین با بیان این که ما نباید فریب لبخندهای امروز دشمن و طرح مباحثی برای دوستی و مذاکره را بخوریم، ابراز داشت: زیر این دستکش های مخملی آمریکا ، دست های چدنی قرار دارد که توام با روحیه و منش استکباری است و می خواهند منافع ملت ما را بکوبد.

لزوم هوشیاری مضاعف در تعاملات دیپلماتیک

وی در ادامه از مسئولان نظام و به خصوص متولیان دستگاه سیاست خارجی خواست که با هوشیاری مضاعف ، تحرکات و برنامه های دشمن را دنبال کنند و گفت: البته ما در دنیای کنونی نیاز به گفتگو و داشتن روابط دیپلماتیک داریم، اما همواره باید مراقب باشیم و بدانیم که ماهیت استکباری دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران چیزی نیست که از بین برود.

عزت، حکمت و مصلحت ؛ لازمه توفیق در سیاست خارجی

وی تاکید کرد: آنچه ضرورت دارد این که باید با عزت و حکمت و رعایت مصالح اسلامی و ملی حرکت کنند که اگر این سه اصل را در سیاست خارجی دنبال کنند قطعاً همواره مورد عنایت و تاییدات الهی خواهند بود و رهبری و ملت نیز از آن ها رضایت خاطر خواهند داشت.

معاون فرهنگی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: البته در همه حالات و از همه مهم تر آن است که مسئولان ما به خصوص دستگاه وزارت خارجه همواره بر نیروی لایزال الهی تکیه کرده و بدانند که بر اساس آیات قرآن کریم، هرکس بر خدا تکیه کند ، خدا حامی اوست و او را کفایت می کند.

لزوم تعاملات بین المللی گسترده برای رسیدن به دو هدف مهم

وی همچنین با بیان این که مختصات دنیای کنونی ، توجه همزمان به عرصه قدرت سخت و قدرت نرم است، گفت: دیپلماسی از مظاهر قدرت نرم است و بنده برخلاف کسانی که می گویند ما نباید تعاملی داشته باشیم معتقدم باید با اروپایی ها اتفاقاً خوب تعامل کنیم و حضور گسترده ای در عرصه بین الملل داشته باشیم تا هم بتوانیم از منافع ملی خود دفاع کرده، هم این که پیام انقلاب اسلامی ایران را به دنیا صادر کنیم.

حفظ اصول و روحیه انقلابی در عرصه های دیپلماتیک

وی تصریح کرد: طبعاً با قهر و دیپلماسی کار جلو نمی رود اما وقتی ما د رعرصه بین الملل حضور می یابیم باید از موضع قدرت و منش انقلابی وارد شویم و بدانیم همان طور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر مسئولان وزارت خارجه و سفرا با ایشان مطرح نمودند ، منافع و مصالح ملی ما اتفاقاً با حفظ اصول و روحیه انقلابی تامین می شود.

با حرکت انقلابی، منافع ملی ما بهتر تامین می شود

حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: تجربه نشان داده جاهایی که ما با روحیه انقلابی وارد شده و مثلاً از حزب الله لبنان و جریان مقاومت اسلامی حمایت کامل کرده ایم در عرصه دیپلماتیک نیز با دست بالا در معادلات بین المللی به نقش آفرینی پرداخته ایم و این نشان می دهد که حرکت انقلابی بیشتر مصالح ما را در دنیای امروز تامین کرده است.

وی با اشاره به این که امروز ما در جنگ با داعش به عنوان مزدوران استکبار ، صدها کیلومتر فراتر از مرزهای خود در نبرد هستیم، گفت: اگر با داعش در عراق و سوریه نجنگیم باید در داخل با ناامنی های فراوان دست و پنجه نرم کنیم و متاسفانه برخی فکر می کنند بین روحیه انقلابی و رفتار دیپلماتیک منافاتی است و حال آن که اتفاقاً بهترین و بیشترین مصالح و منافع ما در حرکت های انقلابی تامین شده است.

منافع ملی ما در سازش با استکبار محقق نمی شود

معاون فرهنگی دستگاه قضایی تصریح کرد: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که در سازشگری با استکبار و دست برداشتن از آرمان های انقلابی ما به منفعتی نمی رسیم کما این که کشور پاکستان که دربست در اختیار آمریکاست مشاهده می کنیم به لحاظ سیاسی و اقتصادی و غیره در چه وضع اسفباری قرار دارد به طوری که آن ها حتی نتوانستند از مظلومیت حجاج خود در منا دفاع کرده و به مردم خود اطلاع رسانی درستی کنند چرا که قدرت برخورد با استکبار و ایادی آن را ندارند و به معنای واقعی استقلالی ندارند.

وی همچنین با بیان این که مردم ما با داشتن رهبری هوشمند و انقلابی با عزت در عرصه روابط بین الملل از مظلومان و انقلابیون جهان دفاع کرده و در برابر خواسته های استکبار می ایستند، گفت: مقام معظم رهبری همان طور که در قضیه منا هم دیدیم با هوشیاری و صلابت از منافع ملت دفاع می کند و در برابر زیاده خواهی های جریان استکباری ایستاده است.

شعار مرگ بر آمریکا ؛ رساتر از هر زمان دیگری

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در خاتمه سخنان خود با ابراز انتقاد و گلایه مندی از طرح زمزمه هایی که در گوشه و کنار شنیده می شود مبنی بر این که احیاناً عده ای می خواهند به بهانه توافق برجام ، شعارهای مرگ بر آمریکا کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ارتباط آمریکا با ما ارتباطی استکباری است ما نیز دست از شعار مرگ بر آمریکا و اعلام برائت و نفرت از شیطان بزرگ برنمی داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha