پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 361345
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی، با اشاره به اعمال خالصانه که در نزد خداوند ارزش والایی دارند، گفت:اعمالی نزد خداوند دارای اجر و قرب بیشتری است که شخص در حین انجام آن عمل تمام وجود خود را متوجه خدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عالی در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) با اشاره به خصوصیات برجسته مومنین ، اظهار داشت: مومنین کسانی هستند که به کیفیت اعمال خود نگاه می کنند و به کمیت ها توجه ندارند.

این پژوهشگر حوزه، یکی از علل افول مکاتب انحرافی در جوامع بشری را نپرداختن علماء آن مذهب به کیفیت علم شان دانست و اظهار داشت: هدف اصلی در پرداختن به مباحث مذهبی، کیفیت است همانطور که  امام علی (ع)  در سخنی می فرماید: چه بسیار جاهلانی که جهلش بهتر از علم است؛ روسای فرقه ها و مکاتب انحرافی همگی عالم بودند ولی بدنبال منفعت طلبی خود دست به انحراف دین زدند.

وی، با بیان اینکه لفظ برکت یکی از زیباترین الفاظ دینی و قرآنی است، افزود: همواره لفظ برکت در تعالیم دینی معنا و مفهوم پیدا می کند و می توان برکت را در سه خصوصیت «خیر داشتن ، زیاد بودن و ماندگاری« معنی کردو باید به این نکته توجه داشته باشیم که انسان موفق کسی است که در هر حال بدنبال برکت در عمر، مال، زندگی و ... می باشد،پس سعی کنیم نگاه خدا را به سمت زندگی خود معطوف کنیم.

وی در توضیح بیشتر در مورد لفظ برکت به داستان علامه امینی اشاره کرد و گفت: روزی یک عالم سنی از علامه امینی صاحب الغدیر پرسید! چگونه نقل شده امام علی (ع) هر شب هزار رکعت نماز می خواندند در صورتی که اگر هر رکعت یک دقیقه زمان ببرد مدت زمان تقریبی شانزده یک هزار  ساعت طول می کشد! در این لحظه علامه به وی گفت:  من نماز می خوانم ببین چه طوری امکان پذیر است! علامه هزار رکعت را در هفت ساعت خواند و گفت: این نماز من که گرد خاک کف پای علی هم نمی شوم بود، نماز امام علی (ع) جور دیگری بود، فلذا خداوند به زمان نماز خواندن ایشان برکتی خاص  اهدا می نمود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha