پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام دقاق بحرین

حوزه/ برنامه آمریکا این است که ایران را به ۶ کشور، عربستان را به ۴ یا ۵ کشور و سودان، مصر و عراق را هر کدام به ۳کشور تقسیم کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عبدالله الدقاق، در مسجد سید اصفهان، در مراسم آئيني"مرگ برآمريكا"و برائت از شيطان بزرگ، گفت: درک کردن قصد آمریکا از نفوذ در منطقه خاورمیانه می تواند کمک شایانی به جلوگیری و مقابله با این کشور کند.

وی افزود: منطقه خاورمیانه سه خصوصیت دارد؛ اولا نیرو دارد، نفت، گاز، اورانیوم. بیشترین ثروت کره زمین در این منطقه است. لذا آمریکا می خواهد بر این امتیازات سیطره پیدا کند. امتیاز دوم آب است. جنگ آینده، جنگ آب است و در کشورهای جهان اسلام، آب زیادی هست مثلا در عراق رود دجله و فرات وجود دارد. در مصر رودخانه نیل است. باتوجه به کمبود آب در کره زمین، اینها می خواهند بر این مایع حیات سیطره کنند. سوم، راه های عبور است. کشتی هایی که در دنیا نفت را به مناطق مختلف منتقل می کنند، از خاورمیانه عبور میک نند. مثلا بعضی از این کشتی ها از تنگه هرمز رد می شوند. 70 درصد نفت جهان از همین تنگه به مناطق مختلف فرستاده می شود.

وی با اشاره به این که آمریکا نقشه های متعددی برای نفوذ به کشورهای خاورمیانه که تعداد آنها به 33 کشور می رسد، کشیده است، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی درصدد است که 20 کشور به کشورهای خاورمیانه اضافه کند. این کشورها بر اساس دین و آیین جدا می گردند. به این صورت که شیعه و سنی، عرب و عجم و ترک و فارس را از هم جدا کند تا با یکدیگر به مقابله بپردازند و از آن طرف آمریکا به راحتی در این کشورها نفوذ کند.

این روحانی بحرینی ادامه داد: برنامه آنها این است که ایران را به 6 کشور، عربستان را به 4 یا 5 کشور و سودان ، مصر و عراق را هر کدام به 3کشور تقسیم کنند.

وی اضافه کرد:معاون اول رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود تصریح کرد که باید عراق را به سه کشور شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم کنیم.110 سناتور آمریکایی اوضاع خاورمیانه را بررسی کردند و در کتابی به نام آمریکا در سال 2025، تاکید کردند که تا آن سال باید سران کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه، از بین بروند و سیطره این کشورها به دست آمریکا بیفتد.

حجت الاسلام الدقاق افزود: طبق بررسی های آمریکایی ها سه خصوصیت منجر به افزایش قدرت در یک کشور می شود: 1- وسعت زیاد اراضی منطقه مانند ایران، مصر، عربستان، عراق و... 2- جمعیت بالای یک کشور 3- ثروت زیاد مانند نفت و گاز . همه خوصیات ذکر شده در کشور ایران خلاصه می شود. ایران کشوری است دارای وسعت، تراکم جمعیت و ثروت زیاد. نیروی انسانی که جمهوری اسلامی ایران دارد، باعث می شود خصوصیات فوق تحکیم بیشتری پیدا کند. پس همه چیز برای نفوذ آمریکا در کشور ایران فراهم است.

وی با اشاره به این که از بسترهایی که زمینه ساز نفوذ در ایران هستند می توان به مذاکرات هسته ای و تهاجم فرهنگی اشاره کرد، ابراز داشت: ایران از لحاظ استقلال سیاسی، صد در صد مستقل است. و از لحاظ استقلال اقتصادی، به 70 درصد رسیده است، لذا مقام معظم رهبری راهکار اقتصاد مقاومتی را برای جلوگیری از شکست اقتصادی، ترسیم کردند. این روحانی مبارز بحرینی افزود: ریشه استقلال سیاسی و اقتصادی، استقلال فرهنگی است. دشمن می خواهد از تهاجم فرهنگی، راه نفوذ را میسر گرداند. البته مقام معظم رهبری از 15 سال قبل با صلابت جلوی این تهاجم ایستادند و آمریکا بداند خواب برگشت به ایران، تعبیر ناپذیر است.

حجت الاسلام الدقاق در پایان با اشاره به این که امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خواندند، گفت: از جمله نفوذهایی که آمریکا انجام داده می توان به تشکیل پایگاه های نظامی در قطر و بحرین اشاره کرد، لذا باید مراقب تحرکات آمریکایی ها بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha