سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه موقت اصفهان گفت: ماهیت و هویت آمریکا استعمارگری، استکباری، ضد حقوق بشر و متضاد با ارزش های اسلامی است بنابراین نباید به هیچ وجه فریب خنده های آنها را بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان و سالروز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای مهم تاریخی ماست چرا که  این روز تجلی اراده ملت در مقابل استکبار جهانی می باشد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان نظام و انقلاب ما مبارزه با استکبار جهانی و عدم تسلیم در برابر سیاست های آنان است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به گرامیداشت سالروز حماسه 13 آبان، افزود: روز فتح لانه جاسوسی که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود سبب شد دست آمریکا از کشور، قطع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با تاکید بر اینکه مسبب جنایت هایی که طی 50 سال اخیر در کشور ما رخ داده آمریکا است، بیان داشت: کودتا در دوران مصدق و آوردن شاه به ایران، راه اندازی جنگ تحمیلی علیه کشور، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و همچنین پرورش تروریست و جانب داری از انها از جمله اقداماتی است که آمریکا علیه ملت و دولت ایران انجام داده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه  با اشاره به توافقات هسته ای، تصریح کرد:  باید مراقب بود در گفتگوهایی که در مسائل هسته ای است فریب آمریکایی ها را نخوریم چرا که آنها  فریب کار هستند، حضرت امام خمینی(ره) نیز فرمودند هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید.

وی افزود: ماهیت و هویت آمریکا استعمارگری، استکباری، ضد حقوق بشر و متضاد با ارزش های اسلامی است بنابراین ما نباید به هیچ وجه فریب خنده های آنها را بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشور، اظهار داشت: در این نامه آمده است راه های نفوذ و سوء استفاده باید به طور کامل بسته شود بنابراین این اوامر باید مدنظر مسئولان باشد هرچه که غیر از این امر باشد اعتبار ندارد پس مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی امنیت ملی و همه مسئولان باید پیش روی خودشان این تذکرات مهم رهبری را داشته باشند و به هیچ وجه تحت تاثیر نیرنگ های آمریکا قرار نگیرند چرا که آنها شیطانند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئله فرجام هنوز به توافق نهایی نرسیده ، ادامه داد: هنوز مسئله فرجام دارای چالش و ضعف هایی است که باید هیئتی جوانب امر را بررسی کنند اگر این جوانب اعمال شد گفتگوهای ما با 1+5 نیز قانونی خواهد بود .

وی در خصوص مسئله سوریه و نشستن ایران در میز گفتگوها با دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: مسئله سوریه برای ما مسئله ای استراتژیک است ؛ ما کاری به آمریکایی ها نداریم صرف نشستن با آنها ممنوع نیست بلکه تصمیم گیری با انها اگر نامناسب باشد این امر نادرست است.

این محقق حوزوی گفت: ایران در این مذاکرات از حق ملت سوریه دفاع کرد و سرنوشت این کشور را مبتنی بر رای مردم دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha