پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد محسن رادمرد - جامعه المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، با اشاره به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن گفت: آنها تلاش بسیاری در زمینه تغییر الگوی سبک زندگی اسلامی به سبک غربی دارند و می خواهند به هر طریق ما را با تبدیل فرهنگی، مطیع خود کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، پیش از ظهر امروز در همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر در مدرسه عالی امام خمینی(ره) گفت: همایش سبک زندگی اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه نگاه رهبری معطوف به بحث تمدن سازی است، مشخص شدن ابواب این تمدن سازی بسیار مهم است و بحث سبک زندگی شالوده و زیربنای این بحث است.

مسوول همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر بیان کرد: برای شناخت این سبک زندگی نیز باید روی عناصر اصلی شکل دهنده به سبک زندگی نیز کار کنیم.

وی گفت: در این راستاموسسه زبان و فرهنگ شناسی از زیرمجموعه های المصطفی(ص) به اجرای این پروژه تحقیقاتی مهم اقدام کرد که این همایش را در این راستا سامان داد که نقش مهمی در تبیین این مباحث دارد.

رییس موسسه زبان و فرهنگ شناسی بیان کرد: این موسسه با این جهت این کار را آغاز کرد که طلاب هم باید با زبان های دیگر ملل آشنا شوند و هم با فرهنگ آنها آشنا شوند که بتوانند مدل های تبلیغی و ترویجی در این رابطه به کار ببرند.

وی بیان کرد: دایره سبک زندگی بسیار گسترده است و اعتقادات و باورهای فرهنگی و اجتماعی در این عرصه سامان گرفته است و دین و نبوت نیز برای سامان دادن به این عرصه ها ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن گفت: آنها تلاش بسیاری در زمینه تغییر الگوی سبک زندگی اسلامی به سبک غربی دارند و می خواهند به هر طریق ما را با تبدیل فرهنگی، مطیع خود کنند.

وی با اشاره به دریافت 150 مقاله از سراسر کشور در این همایش بیان کرد: مقالات پس از دریافت در کمیته علمی و چندین بار ارزیابی شد که 16 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

وی گفت: این همایش با مشارکت مراکز حوزوی و دانشگاهی تشکیل شد و خوشبختانه پیوند بسیار خوبی بین این دو نهاد و مرکز علمی کشور ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد از انتشار آثار برگزیده در مجلات علمی و پژوهشی خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha