پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران از برپایی کرسی های آزاد اندیشی در این مرکز خبرداد.

حجت الاسلام سعید ذاکری کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران با بیان این مطلب اظهارداشت: وی با تاکید براین که برپایی کرسی های آزاد اندیشی پیشینه تاریخی و ارزشمندی درحوزه های مترقی شیعی دارد، ادامه داد: راه اندازی کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی از موضوعات بنیادی است که رهبر معظم انقلاب از همان سال های آغازین دهه هشتاد در پاسخ به نامه جمعی از فضلای حوزه علمیه قم مورد توجه قرار دادند و در مناسبت های مختلفی که با استادان، دانشجویان و طلاب و فضلای حوزه و دانشگاه دیدار داشتند، اهمیت این موضوع را تبیین و بر اجرای آن تأکید کردند.   

حجت الاسلام ذاکری خاطرنشان کرد: این سنت دیرینه حوزوی، در حوزه علمیه امام رضا(ع) همواره مورد اهتمام بوده و پس از تخصصی شدن و بهره گیری مدرسه از شیوه های نوین آموزشی، با پیگیری ها و تلاش معاونت پژوهش، به صورت نظام مند تری به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان این که برپایی کرسی های آزاد اندیشی زمینه حضور فعالانه طلاب در این عرصه و شرایط برای بیان شفاف، صریح، علمی و مستند دیدگاه‌های مختلف در خصوص مقولات مهم اجتماعی وعلمی را فراهم می آورد، گفت: برپایی کرسی های مناظره و آزاد اندیشی مقوله ای است که با طرح دیدگاه‌های مختلف باعث ایجاد رشد و تعالی علمی - معنوی دربین طلاب حوزه ها شده، و لذا ضرورت دارد توجه و اهتمام جدی تری به این بحث داشته باشیم.

کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ادامه داد: کرسی آزاد اندیشی، با موضوع "زبان و تفکر"، روز دوشنبه 18 آبان ماه، ساعت 10 صبح، در محل حوزه امام رضا(ع) و با سخنرانی دکتررجبی برگزارخواهد شد.

وی در پایان با دعوت از همه علاقه مندان برای حضوردر این برنامه، اظهارداشت: حجت الاسلام فرهاد داوودی به عنوان ناقد و حجت الاسلام حیدرهمتی نیز به عنوان داور در این برنامه حضور خواهند داشت.

گفتنی است، حوزه امام رضا(ع) تهران در خیابان شهید آیت الله مصطفی خمینی، پائین تر ازسرچشمه، نرسیده به چهارراه سیروس، روبروی بیمارستان سپیر واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha