جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مشترک معاونین حوزه با مسئولان بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن ارزیابی مثبت از فعالیت های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، گفت: خوشبختانه فعالیت هایی که در حال حاضر در این بنیاد صورت می پذیرد، مبتنی بر نیازهای روز جامعه است که مورد تأیید متخصصان نیز می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد در دیدار مدیران ارشد بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی  با اشاره به جایگاه این بنیاد در عرصه پژوهش های دینی، اظهار داشت: بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی یکی از مراکز فعال در عرصه پژوهش است و فرصتی فوق العاده برای فعالیت های پژوهشی دینی؛ به خصوص حوزوی می باشد که لازم است این ظرفیت در همکاری با نهادهای حوزوی ارتقاء بیشتری پیدا کند.

*لزوم توجه به نیازهای روز جامعه در انتخاب اولویت های پژوهشی

وی با اشاره به لزوم توجه به نیازهای روز جامعه در انتخاب اولویت های پژوهشی، ابراز داشت: باید مراکز پژوهشی حوزوی؛ مخصوصا بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، به نیازهای روز جامعه توجه کنند؛ چراکه متاسفانه جای پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حوزوی در زمینه فناوری های نوین خالی است و متاسفانه در این زمینه فعالیت های اندکی صورت پذیرفته است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن ارزیابی مثبت از فعالیت های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه فعالیت هایی که در حال حاضر در این بنیاد صورت می پذیرد، مبتنی بر نیازهای روز جامعه است که مورد تأیید متخصصان نیز می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد توجه به ظرفیت های کشور و استفاده از آنان در جهت پیشبرد اهداف بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: لازم است این بنیاد در نگارش اهداف، برنامه ها و چشم اندازهای آینده، به ظرفیت های خود مرکز پژوهش ها اکتفا نکند؛ بلکه ضمن استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بخش علوم انسانی، فعالیت ها ناظر به حوزه معاصر باشد.

*انتقاد از همکاری اندک بنیاد پژوهشی آستان رضوی با سایر مراکز حوزوی

معاون پژوهش حوزه های علمیه در پایان ضمن انتقاد از همکاری اندک این بنیاد با دیگر مراکز تحقیقاتی حوزوی کشور خواستار گسترش همکاری های حوزه علمیه خراسان با سایر مراکز و پژوهشگاه های حوزوی شد.

انتهای پیام313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha