سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معلمی

حوزه / از همان ابتدای جنگ، روحانیت به عنوان متصدیان تبلیغ و حافظان کیان اسلامی، نقش مهمی در آگاه سازی ذهن مردم از عمق فاجعه ی تجاوز دشمن بعثی به ایران اسلامی و همچنین تشویق مردم به حضور در جبهه های مقدس را داشتند .

حجت الاسلام معلمی، خادم نمونه فرهنگ عمومی گناباد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به رشادت های روحانیت در طول تاریخ  اظهارداشت: یکی از کارهای سخت در زمان جبهه اطلاع دادن به خانواده ها از شهادت فرزندان آنها بود و این کار در گناباد و روستاهای آن به عهده بنده بود.

وی افزود : یکی از نهادهایی که در اجتماعی کردن مفهوم جنگ در جامعه دینی کارکرد بسیار داشته اند نهاد روحانیت بود، حضور روحانیت در منطقه جنگی و سنگر رزمندگان از یک سو،  ایجاد روحیه جهاد در توده مردم، ایجاد روحیه تعاون در همکاری برای کمک مادی و معنوی به جبهه ها و همچنین  تقویت صبر و تحمل بر خانواده های آسیب دیده از جنگ از وظایف این گروه بود.

این پژوهشگر حوزوی بیان داشت : خانواده من به طور مستقیم درگیر جنگ بود و زمانی می رسید که سه فرزندم همراه خودم در جبهه بودند و بنا بر کسوت روحانیت  در تجمع های مردمی هم حضور بسیار داشته ام.

حجت الاسلام معلمی، نقش روحانیت را در دفاع مقدس بسیار حساس و مهم دانست و افزود : از همان ابتدای جنگ، روحانیت به عنوان متصدیان تبلیغ و حافظان کیان اسلامی، نقش مهمی در آگاه سازی ذهن مردم از عمق فاجعه ی تجاوز کشور بیگانه به ایران اسلامی و تشویق مردم به حضور در جبهه های مقدس را داشتند .

وی، بهترین سند در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس را پیام حضرت امام (ره) خطاب به روحانیون و حوزه های علمیه دانست و خاطر نشان کرد:  امام خمینی (ره) در آن پیام فرمودند:  افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم بر گرفتند و سبک‌بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان، شعر حضور سروده اند.

روحانی نمونه فرهنگی،در پایان تصریح کرد : شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند، یقیناً رقم شهدای گمنام حوزه‌ها و روحانیت که در مسیر نشر معارف و احکام الهی به دست مزدوران و نامردمان، غریبانه جان باخته اند، زیاد است. و هنوز هم روحانیت در صدر مبارزه با استکبار قرار دارد و تا زمانی که ظلمی وجود داشته باشد ساکت نخواهد نشست.

خاطرنشان می شود : همزمان با 15 آذرماه به مناسب هفته فرهنگ عمومی ، در نماز جمعه شهرستان گناباد، از حجت الاسلام معملی  به عنوان خادم نمونه فرهنگ عمومی تجلیل شد.

حجت الاسلام معلمی پدر شهید ، از فعالان  عرصه های دفاع از ا نقلاب اسلامی و مبلغ توانمند در امور دینی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha