پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز خدمات حوزه

حوزه/ معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم از برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و سلامت ویژه خانواده طلاب توسط مرکز خدمات استان قم خبر داد.

حجت الاسلام حسنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری نسبت به درمان در اسلام، بیان کرد: در دین اسلام مطالب بسیاری در مورد درمان داریم ولی تأکید بیشتر اسلام بر پیشگیری است و راه‌هایی را برای اینکه با پیشگیری سلامت خود را حفظ کند بیان کرده، که از آن جمله می‌توان به ورزش و حفظ بهداشت اشاره کرد.

وی ابراز داشت: طلبه زمانی می‌تواند در حوزه درس و تعلیم و تربیت و سیر و سلوکش موفق باشد که از بدن سالمی برخوردار باشد و اگر بدن سالمی نداشته باشد با توجه به اینکه جسم انسان از روح و بدن تشکیل شده، روح نیز تعالی نخواهد داشت.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم تصریح کرد: با توجه به مسائل مطرح شده، مرکز خدمات بخشی از انرژی خود را در قالب آموزش و تعالیم در بخش پیشگیری قرار داده است و از سال‌های گذشته برنامه‌هایی را آغاز کرده و به موفقیت‌هایی هم دست یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات در زمینه پیشگیری افزود: در سال گذشته یک دوره کلاس آموزشی بهداشت و سلامت با موضوعات بیماری‌های واگیردار، بهداشت فردی، تغذیه، روانشناسی در تمامی مدارس استان و با دعوت از کارشناسان مرکز بهداشت برگزار کردیم.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز این روند ادامه دارد و این کلاس‌ها توسط مرکز خدمات در حال اجرا می‌باشد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که از سال گذشته شروع کردیم و امسال نیز ادامه خواهد داشت آموزش بهداشت و سلامت خانواده‌های طلاب است و اکنون در شهر پردیسان آغاز شده و در شهر قم نیز در چندین منطقه اجرا خواهد شد.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم ادامه داد: سال گذشته در این طرح حدود 500 نفر از اعضای خانواده طلاب در پردیسان را آموزش دادیم که نتایج خوبی به همراه داشت و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و درخواست‌های زیادی مبنی بر ادامه طرح داشتیم.

وی اذعان داشت: با توجه به استقبال بالا از این طرح و با تأکید ریاست مکرم مرکز خدمات در آموزش خانواده‌ها، این طرح امسال نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha