جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار آیت الله سید محمدعلی شیرازی با مراجع عراق

حوزه/ آیت الله سید محمدعلی شیرازی از اساتید حوزه علمیه مشهد طی سفر به عتبات عالیات با برخی مراجع تقلید و علما دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از نجف، آیت الله سید محمدعلی شیرازی که به عراق سفر کرده است با حضرات آیات سید محمدسعید حیکم، محمداسحاق فیاض، بشیر نجفی، محمدتقی مدرسی، محمد سند و سیدمرتضی قزوینی دیدار کرد.

* آیت الله فیاض؛ وضعیت شهرداری ها در عراق خوب نیست

حضرت آیت الله فیاض در دیدار با آیت الله شیرازی با اشاره به اوضاع عراق گفتند: دردمای بالاتر از 50 درجه برق یک مسئله حیاتی است ولی متاسفانه برق دولتی خوب نیست و مردم ناچار به خرید موتورهای برق هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرداری ها در عراق خوب نیست اظهار داشت: مدتی قبل یکی از مسئولین به دیدن من آمد و می گفت نمی دانستم وضعیت نجف اینطور است!!

آیت الله شیرازی هم در این دیدار با اشاره به سفر اخیر آیت الله فیاض به مشهد گفت:  سفر شما به مشهد برای تقویت حوزه و مرجعیت مفید بود؛ ان شاءالله هم نسبت به خودتان و هم سایر مراجع تداوم پیدا کند.

درس حضرتعالی مجتهدپرور و فقیه پرور و در ادامه برنامه های آیت الله خویی است و همان نقشی که آیت الله خویی داشتند به شما به ارث رسیده است.

* آیت الله حکیم؛ شیعیان همیشه با مشکلات درگیر بوده اند

دیدار دیگر آیت الله شیرازی با حضرت آیت الله حکیم بود. آیت الله حکیم در این دیدار با بیان اینکه شیعیان همیشه با مشکلات درگیر بوده اند گفتند: درگذشته طی 3 روز حدود 200 هزار نفر از مردم عراق بر اثر وبا فوت کردند.

معظم له ابراز امیدواری کردند مشکلات عراق در نهایت به نفع اسلام و مسلمین تمام شود.

* آیت الله بشیر نجفی؛ بیشتر دعاهای ما برای خودمان است

آیت الله شیرازی همچنین با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کرد. در این دیدار آیت الله بشیر نجفی با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) اظهار داشت: مومن وقتی به درجه واقعی ایمان می رسد که هرچه را برای خود دوست دارد برای برادرش هم دوست داشته باشد.

ایشان افزودند: من نجف را دوست دارم و لذا آن را برای همه شیعیان هم دوست دارم. همانطور که نجف در زمان امام اول شیعیان عاصمه سیاسی بوده است در زمان حکومت بر حق آخرین امام هم خواهد بود.

معظم له با بیان اینکه یکی از مصائب تشیع این است که بیشتر دعاهای ما برای خودمان است اظهار داشتند: مشکل ما این است که وقتی پیش ائمه می رویم می گوییم من این نیازها را دارم و حاجات خود را بیان می کنیم؛ ولی باید پرسید ما چه کاری برای ائمه انجام داده ایم و چه هدیه ای درخور شأن آنها با خود آورده ایم؟

آیت الله بشیر نجفی خاطرنشان کردند: 52 سال قبل به مشهد آمده ام و دوست دارم دوباره حضرت رضا(ع) را زیارت کنم.

ایشان همچنین نسبت به تجدید بنای مدرسه مرحوم آیت الله شیرازی خطاب به فرزند آن مرحوم گفتند: این مدرسه یادبودی از پدرتان است.

در این دیدارها آیت الله سید محمدعلی شیرازی گزارشی از تجدید بنای مدرسه مرحوم آیت الله سیدعبدالله شیرازی ارائه کرد.

دیدار با آیت الله سید محمدتقی مدرسی در کربلا از دیگر برنامه های سفر آیت الله شیرازی به عراق بود. وی همچنین با تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) و آیت الله سید مرتضی قزوینی خطیب پیشکسوت حرم امام حسین(ع) دیدار کرد.

آیت الله شیرازی همچنین در موسسه تراث النجف الحضاری الدینی و دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور یافت.

انتهای پیام/

20/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha