شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ خطیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در برابر بمباران شدید فرهنگی و اعتقادی دشمن ، شیعه و هویت مکتب را حفظ و حراست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی ، دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم عزاداری حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی که با حضور ایشان و جمعی از علما همچنین عموم مردم برگزار شد با بیان این که تاثیر شگرف قیام خونین حسینی در همیشه تاریخ جریان داشته است، اظهار داشت: درکنار تاثیر قیام اباعبدالله الحسین(ع) نباید از نهضت روشنگری امام سجاد(ع) و عمه بزرگوارشان حضرت زینب کبری(س) غافل شد که دودمان دستگاه ظلم و جور را در طول تاریخ برملاساخت.

وی با اشاره به عظمت مصیبت جانسوز امام حسین(ع) و به خصوص مصایب اهل بیت(ع) در شام گفت: این مصیبت ها آن قدر بزرگ و جانسوز است که اگر هر روز هم برای امام حسین(ع) و به خصوص اسارت اهل بیت(ع) در شام و کوفه ، گریه کنیم و بر سر و سینه بزنیم باز هم جا دارد.

این خطیب حوزوی همچنین با اشاره به فرازهایی از خطبه روشنگرانه و افشاگرانه زین العابدین (ع) در شام و مجلس یزید ملعون ابراز داشت: خدای رحمت کند امام امت را که به درستی فرمود ما هر چه داریم و اسلام هر چه دارد از محرم و صفر است.

وی افزود: این محرم و صفر و روضه های امام حسین(ع) بود که به رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس نیرو و توان می بخشید و در برابر دشمن یزیدی پیروز ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha